Armdag og magevelser som brenner!

  • 19.06.2016 kl. 20:04

Okkei.. I dag holdt jeg ogs p misse trenings "daten" min. Jeg m faktisk krype til korsett bekjenne at jeg er helt elendig beregne tid (dette kan faktisk vennene mine skrive under p). Planen i dag var st opp tidlig (type klokken 08.00) fr f unna siste cardioen for uka for s foodpreppe for noen dager. Men da klokken ringte slo jeg av alarmen og sov helt til klokken 10.00. Derfor ble jeg ndt til droppe morgencardioen for s bare foodpreppe. Har ftt nytt oppsett fra coachen ogs med to lavcarbdager i uka som jeg mtte ta hensyn til ogs, og det er jeg jo ikke vandt med etter ha laget stort sett samme maten i to mneder (med litt variasjoner innimellom). S en halvtime for seint trappet jeg opp p treningssenteret. Tipper treningsbuddien min begynner bli passe lei av at jeg kommer for seint hele tiden.. Eller, har vell bare vrt for sein to ganger, men m skjerpe meg likevell!



Kanskje ikke vanskelig se at den ene muskelgruppen jeg trente i dag var Biceps (med stor B)? Har elendige bicepsgener og har bokstavelig talt trent rva av meg for f litt strrelse p de. Har tidligere bare kjrt bicepscurl med manualer fordi jeg har ftt sinnsykt vondt i underarmen av kjre det med stang, men har s smtt begynnt kjre det igjen. Selvflgelig med lettere vekter vell og merke. Satser p at jeg ikke blir f vondt igjen. Er skikkelig irriterende for bicepsvelsen jeg liker best er nemmlig bicepscurl med stang! Noen som vet hva det kan komme av at jeg fr vondt i underarmen av bicepscurl med stang?

Her er dagens program og starter som vanlig med det jeg vil bli best/forbedre meg p.

Biceps, Triceps & Mage:

  • - Bicepscurl med manualer 4 x 10-12
  • - Hammercurl 3 x 8-10
  • - Bicepscurl med stang 3 x 10-12
  • - Dips 5 x 3-5 (med 30 sec pause mellom settene)
  • - Dips med beina p en benk 4 x 10-12
  • - Triceps extentions 3 x 10-12
  • - Supersett med:
  • - Beinhev 3 x 30
  • - Side til side med vektskive 3 x 50
  • - Situps med vekt 3 x 15

Startet med bicepscurl med manualer, her er det viktig holde ryggen rett nr en lfter og ikke "hjelpe" til med ryggen under lftet. Samme med albuene, disse skal vre noen lunde i samme posisjon hele tiden.

Samme nr du kjrer med stang. Hold ryggen rett og albuene i samme posisjon. Prv ogs fokuser p f kontakt med musklene. Har du ikke kontakt med musklene fr du heller ikke like mye ut av kten. Husker jeg sleit en del med dette nr jeg begynnte trene armer. Fikk ett tips av en kompiss om ikke senke armene helt ned slik at du alltid aktiviserte muskelen mens du trente. Dette var skikkelig til hjelp for f meg til f muskelkontakt.

En av favoritt triceps-velsene mine er kanskje denne, triceps extention. Mest sannsynligvis fordi jeg klarer lfte en god del p denne velsen. Her ser jeg faktisk ufattelig mange som lfter feil. P denne velsen gjelder det ogs vre rett i ryggen og lse albuene. Mange jeg ser hever albuene nr de slipper vekten ned og krummer ryggen nr de skal presse ned. Dette skal du IKKE gjre. S tilbake til ett av mottoene mine nr det kommer til trening "Riktig teknikk forran tunge vekter!"


Avslutter s kten med supersett p tre forskjellige magevelser. Supersett er egentlig at du gjr to velser om en annen, men her har jeg valgt kjre tre istedenfor. Starter frst med 30 beinhev, fr jeg gr over til kjre "side til side" med vekt (vet ikke hva ellers jeg skal kalle velsen, noen forslag?) ganger 50, for s avslutte med 15 weighted situps. Det brenner noe sinnsykt, s dette er noe jeg annbefaler  alle med nsker om f litt abs! ;)









(Beklager det stygge konsetrynet)

 

#fitness #trening #bodyfitness #betterbodies #adidas #magevelser #armdag #biceps #triceps #treningsdate #helse #treningsblogg #muskler #sk16


 

6 Kommentarer

Marlene Nilsen

19.06.2016 kl. 22:37
DU ER FAAN MEG BARE HELT R!

Karoline Pettersen

20.06.2016 kl. 21:31
Marlene Nilsen: Wow, tusentakk! :))

Billigproteinpulver-bloggen

20.06.2016 kl. 06:46
Haha, det er virkelig INGENTING som svir s mye som trene armer. Nr jeg kjrer rygg, s kjrer jeg ogs biceps...og la meg si det snn: de siste tyve minuttene kjrer jeg alltid ulike former for biceps-curl.

Det g ut av treningssenteret uten fle at man har armer igjen er bde befriende og skummelt...men det skjer jo to ganger hver uke :D

Karoline Pettersen

20.06.2016 kl. 21:35
Billigproteinpulver: Jeg er absolutt enig!! Men siden jeg stiller i bodyfitness er det ikke armene jeg prioriterer mest, uheldigvis... Men nr jeg kjrer armer, s kjrer jeg dem hardt!

Madicken

20.06.2016 kl. 08:31
Wow du er r! :) herlig med tips! Hvor mye kardio m du gjre?

Karoline Pettersen

20.06.2016 kl. 21:38
Tuuusentakk Madicken! Har akkurat startet kjre intervaller to ganger i uken. Geriljaintervaller med 5-10 minutter oppvarming og nedtrapping. Kjrer disse intervallene 2-3 runder. Skal skrive litt om intervallene jeg kjrer i ett innlegg snart s er bare flge med p bloggen fremover om det er mer du lurer p angende cardio :)

Skriv en ny kommentar

Karoline Pettersen

Happy og glad jente som stiller i fitness i ny og ne. Her kommer jeg til skrive om alt som opptar meg. Frst og fremst fitness, men ogs andre ting. Stay tuned. Meritter: 1. Plass Loaded Cup Danmark 2. Plass Sandefjord Open 4. Sterkeste dame i nordnorge

Bloggdesign

Sk i bloggen

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits