Armdag og mageøvelser som brenner!

  • 19.06.2016 kl. 20:04

Okkei.. I dag holdt jeg også på å misse trenings "daten" min. Jeg må faktisk krype til korsett å bekjenne at jeg er helt elendig å beregne tid (dette kan faktisk vennene mine skrive under på). Planen i dag var å stå opp tidlig (type klokken 08.00) får å få unna siste cardioen for uka for så å foodpreppe for noen dager. Men da klokken ringte slo jeg av alarmen og sov helt til klokken 10.00. Derfor ble jeg nødt til å droppe morgencardioen for så bare å foodpreppe. Har fått nytt oppsett fra coachen også med to lavcarbdager i uka som jeg måtte ta hensyn til også, og det er jeg jo ikke vandt med etter å ha laget stort sett samme maten i to måneder (med litt variasjoner innimellom). Så en halvtime for seint trappet jeg opp på treningssenteret. Tipper treningsbuddien min begynner å bli passe lei av at jeg kommer for seint hele tiden.. Eller, har vell bare vært for sein to ganger, men må skjerpe meg likevell!



Kanskje ikke vanskelig å se at den ene muskelgruppen jeg trente i dag var Biceps (med stor B)? Har elendige bicepsgener og har bokstavelig talt trent ræva av meg for å få litt størrelse på de. Har tidligere bare kjørt bicepscurl med manualer fordi jeg har fått sinnsykt vondt i underarmen av å kjøre det med stang, men har så smått begynnt å kjøre det igjen. Selvfølgelig med lettere vekter vell og merke. Satser på at jeg ikke blir å få vondt igjen. Er skikkelig irriterende for bicepsøvelsen jeg liker best er nemmlig bicepscurl med stang! Noen som vet hva det kan komme av at jeg får vondt i underarmen av bicepscurl med stang?

Her er dagens program og starter som vanlig med det jeg vil bli best/forbedre meg på.

Biceps, Triceps & Mage:

  • - Bicepscurl med manualer 4 x 10-12
  • - Hammercurl 3 x 8-10
  • - Bicepscurl med stang 3 x 10-12
  • - Dips 5 x 3-5 (med 30 sec pause mellom settene)
  • - Dips med beina på en benk 4 x 10-12
  • - Triceps extentions 3 x 10-12
  • - Supersett med:
  • - Beinhev 3 x 30
  • - Side til side med vektskive 3 x 50
  • - Situps med vekt 3 x 15

Startet med bicepscurl med manualer, her er det viktig å holde ryggen rett når en løfter og ikke "hjelpe" til med ryggen under løftet. Samme med albuene, disse skal være noen lunde i samme posisjon hele tiden.

Samme når du kjører med stang. Hold ryggen rett og albuene i samme posisjon. Prøv også å fokuser på å få kontakt med musklene. Har du ikke kontakt med musklene får du heller ikke like mye ut av økten. Husker jeg sleit en del med dette når jeg begynnte å trene armer. Fikk ett tips av en kompiss om å ikke senke armene helt ned slik at du alltid aktiviserte muskelen mens du trente. Dette var skikkelig til hjelp for å få meg til å få muskelkontakt.

En av favoritt triceps-øvelsene mine er kanskje denne, triceps extention. Mest sannsynligvis fordi jeg klarer å løfte en god del på denne øvelsen. Her ser jeg faktisk ufattelig mange som løfter feil. På denne øvelsen gjelder det også å være rett i ryggen og låse albuene. Mange jeg ser hever albuene når de slipper vekten ned og krummer ryggen når de skal presse ned. Dette skal du IKKE gjøre. Så tilbake til ett av mottoene mine når det kommer til trening "Riktig teknikk forran tunge vekter!"


Avslutter så økten med supersett på tre forskjellige mageøvelser. Supersett er egentlig at du gjør to øvelser om en annen, men her har jeg valgt å kjøre tre istedenfor. Starter først med 30 beinhev, før jeg går over til å kjøre "side til side" med vekt (vet ikke hva ellers jeg skal kalle øvelsen, noen forslag?) ganger 50, for så å avslutte med 15 weighted situps. Det brenner noe sinnsykt, så dette er noe jeg annbefaler  alle med ønsker om å få litt abs! ;)









(Beklager det stygge konsetrynet)

 

#fitness #trening #bodyfitness #betterbodies #adidas #mageøvelser #armdag #biceps #triceps #treningsdate #helse #treningsblogg #muskler #sk16


 

6 Kommentarer

Marlene Nilsen

19.06.2016 kl. 22:37
DU ER FAAN MEG BARE HELT RÅ!

Karoline Pettersen

20.06.2016 kl. 21:31
Marlene Nilsen: Wow, tusentakk! :))

Billigproteinpulver-bloggen

20.06.2016 kl. 06:46
Haha, det er virkelig INGENTING som svir så mye som å trene armer. Når jeg kjører rygg, så kjører jeg også biceps...og la meg si det sånn: de siste tyve minuttene kjører jeg alltid ulike former for biceps-curl.

Det å gå ut av treningssenteret uten å føle at man har armer igjen er både befriende og skummelt...men det skjer jo to ganger hver uke :D

Karoline Pettersen

20.06.2016 kl. 21:35
Billigproteinpulver: Jeg er absolutt enig!! Men siden jeg stiller i bodyfitness er det ikke armene jeg prioriterer mest, uheldigvis... Men når jeg kjører armer, så kjører jeg dem hardt!

Madicken

20.06.2016 kl. 08:31
Wow du er rå! :) herlig med tips! Hvor mye kardio må du gjøre?

Karoline Pettersen

20.06.2016 kl. 21:38
Tuuusentakk Madicken! Har akkurat startet å kjøre intervaller to ganger i uken. Geriljaintervaller med 5-10 minutter oppvarming og nedtrapping. Kjører disse intervallene 2-3 runder. Skal skrive litt om intervallene jeg kjører i ett innlegg snart så er bare å følge med på bloggen fremover om det er mer du lurer på angående cardio :)

Skriv en ny kommentar

Karoline Pettersen

Happy og glad jente som stiller i fitness i ny og ne. Her kommer jeg til å skrive om alt som opptar meg. Først og fremst fitness, men også andre ting. Stay tuned. Meritter: 1. Plass Loaded Cup Danmark 2. Plass Sandefjord Open 4. Sterkeste dame i nordnorge

Bloggdesign

Søk i bloggen

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits