Bein & Rygg + Gerilja Intervaller!

  • 21.06.2016 kl. 21:16

Tok meg en aldri så liten powernap etter jobb i dag før jeg dro å trente. En liten lur kjennes så utrolig godt ut etter å ha stresset seg opp på morgenen for så å ha vært på jobb i åtte timer. Det negative med dette er jo at man er trøttere når man våkner fra powernappen enn når man sovnet og man får sove dårligere på natten.

Treningen i dag var bein og ryggtrening samt min første intervalløkt

Bein & Ryggtreningen i dag så slik ut:

  • - Pullthrough 3 x 12-15
  • - Rackpull 4 x 10-12
  • - Lårcurl 3 x 8-10
  • - Bulgarske utfall 3 x 10-12
  • - Pullups 5 x 3-5
  • - Enarms roing i kabel 3 x 10-12
  • - Nedtrekk med supersett

En favoritt fra beindagen er bulgarske utfall. Den er absolutt en god øvelse når det kommer til det å bygge rumpe og lår, men også en hatøvelse. I mine øyne er den værre å ta enn knebøyen. Ikke at den er så mye tyngere men jeg kjenner syra kommer fortere på denne øvelsen. Her skal du ha ryggen rett og samtidig fokusere på å få kontakt med rompa mens du utfører øvelsen

Chiller litt mellom pullupsene må da være lov?

Ut ifra overskriften ser dere at jeg har begynnt å kjøre intervaller, nermere bestemt gerilja intervaller. Greia med å kjøre gerilija intervaller istedenfor vanlige intervaller (4x4 eller hva det nå er man kjører når man kjører vanlige intervaller) er at en skal forbrenne fett samtidig som en skal prøve å unngå å miste muskelmasse.

Jeg har fått beskjed fra coach Arve at jeg skal kjøre 5-10 minutter oppvarming og 5-10 minutter nedtrapping ved disse intervallene. Når man skal kjøre intervallene setter man mølla på maks av det man klarer å springe over en kort periode. Her skal du springe i 20 sekunder før du hopper av mølla med beina på sidene og hviler i 10 sekunder. Deretter gjenntar du dette til du har gjort dette i 8 runder (eller drag som coachen har kalt det). Dette kjørte jeg da i tre ganger. Svetten rann for å si det mildt. Men jeg ble overasket over meg selv som ikke har kjørt "hard" cardio på 100 år hvor greit jeg faktisk tok det.




Nå skal jeg chill med ei venninne så oppdateres vi!♥

8 Kommentarer

Lisa Rorvik

21.06.2016 kl. 21:20
Aå flink du er, kjempe stor inspirasjon:) (Har forresten en giveaway på min blogg nå, der du kan vinne finne premier til en verdi av 1500kr)

Karoline Pettersen

22.06.2016 kl. 07:56
Lisa Rorvik: Tuusentakk du! Kjempeartig å høre :D Skal sjekke innom du!

24.06.2016 kl. 15:04
Heija, kan jeg spørre hvor man får tak i den røde Adidas buksa 😉

Karoline Pettersen

24.06.2016 kl. 20:20
Anonym: Ebay ;D

Charlotte

27.06.2016 kl. 23:53
Kjører du gerilja intervaller 3 ganger på en økt ???? kjør 1 gang æ når æ færdi så grei æ ikje stå oppreist

Karoline Pettersen

28.06.2016 kl. 00:15
Charlotte: Hei, kjører 8 runder tre ganger :))

Charlotte

29.06.2016 kl. 19:26
på en økt ?? hvordan får du det til ? tar du deg ikke helt ut på første økta?

Karoline Pettersen

29.06.2016 kl. 22:24
Charlotte: Først trener jeg styrke og så kjører jeg tre runder med gerilja. 3 x 8 runder. En runde er du jo bare på 20 sec og av i 10 sec. Så en runde varer i 4 minutter. Så er det pause i 1 minutt før jeg kjører neste. Det er ikke så vanskelig :))

Skriv en ny kommentar

Karoline Pettersen

Happy og glad jente som stiller i fitness i ny og ne. Her kommer jeg til å skrive om alt som opptar meg. Først og fremst fitness, men også andre ting. Stay tuned. Meritter: 1. Plass Loaded Cup Danmark 2. Plass Sandefjord Open 4. Sterkeste dame i nordnorge

Bloggdesign

Søk i bloggen

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits