Bein & Rygg + Gerilja Intervaller!

  • 21.06.2016 kl. 21:16

Tok meg en aldri s liten powernap etter jobb i dag fr jeg dro trente. En liten lur kjennes s utrolig godt ut etter ha stresset seg opp p morgenen for s ha vrt p jobb i tte timer. Det negative med dette er jo at man er trttere nr man vkner fra powernappen enn nr man sovnet og man fr sove drligere p natten.

Treningen i dag var bein og ryggtrening samt min frste intervallkt

Bein & Ryggtreningen i dag s slik ut:

  • - Pullthrough 3 x 12-15
  • - Rackpull 4 x 10-12
  • - Lrcurl 3 x 8-10
  • - Bulgarske utfall 3 x 10-12
  • - Pullups 5 x 3-5
  • - Enarms roing i kabel 3 x 10-12
  • - Nedtrekk med supersett

En favoritt fra beindagen er bulgarske utfall. Den er absolutt en god velse nr det kommer til det bygge rumpe og lr, men ogs en hatvelse. I mine yne er den vrre ta enn knebyen. Ikke at den er s mye tyngere men jeg kjenner syra kommer fortere p denne velsen. Her skal du ha ryggen rett og samtidig fokusere p f kontakt med rompa mens du utfrer velsen

Chiller litt mellom pullupsene m da vre lov?

Ut ifra overskriften ser dere at jeg har begynnt kjre intervaller, nermere bestemt gerilja intervaller. Greia med kjre gerilija intervaller istedenfor vanlige intervaller (4x4 eller hva det n er man kjrer nr man kjrer vanlige intervaller) er at en skal forbrenne fett samtidig som en skal prve unng miste muskelmasse.

Jeg har ftt beskjed fra coach Arve at jeg skal kjre 5-10 minutter oppvarming og 5-10 minutter nedtrapping ved disse intervallene. Nr man skal kjre intervallene setter man mlla p maks av det man klarer springe over en kort periode. Her skal du springe i 20 sekunder fr du hopper av mlla med beina p sidene og hviler i 10 sekunder. Deretter gjenntar du dette til du har gjort dette i 8 runder (eller drag som coachen har kalt det). Dette kjrte jeg da i tre ganger. Svetten rann for si det mildt. Men jeg ble overasket over meg selv som ikke har kjrt "hard" cardio p 100 r hvor greit jeg faktisk tok det.




N skal jeg chill med ei venninne s oppdateres vi!♥

8 Kommentarer

Lisa Rorvik

21.06.2016 kl. 21:20
A flink du er, kjempe stor inspirasjon:) (Har forresten en giveaway p min blogg n, der du kan vinne finne premier til en verdi av 1500kr)

Karoline Pettersen

22.06.2016 kl. 07:56
Lisa Rorvik: Tuusentakk du! Kjempeartig hre :D Skal sjekke innom du!

24.06.2016 kl. 15:04
Heija, kan jeg sprre hvor man fr tak i den rde Adidas buksa 😉

Karoline Pettersen

24.06.2016 kl. 20:20
Anonym: Ebay ;D

Charlotte

27.06.2016 kl. 23:53
Kjrer du gerilja intervaller 3 ganger p en kt ???? kjr 1 gang nr frdi s grei ikje st oppreist

Karoline Pettersen

28.06.2016 kl. 00:15
Charlotte: Hei, kjrer 8 runder tre ganger :))

Charlotte

29.06.2016 kl. 19:26
p en kt ?? hvordan fr du det til ? tar du deg ikke helt ut p frste kta?

Karoline Pettersen

29.06.2016 kl. 22:24
Charlotte: Frst trener jeg styrke og s kjrer jeg tre runder med gerilja. 3 x 8 runder. En runde er du jo bare p 20 sec og av i 10 sec. S en runde varer i 4 minutter. S er det pause i 1 minutt fr jeg kjrer neste. Det er ikke s vanskelig :))

Skriv en ny kommentar

Karoline Pettersen

Happy og glad jente som stiller i fitness i ny og ne. Her kommer jeg til skrive om alt som opptar meg. Frst og fremst fitness, men ogs andre ting. Stay tuned. Meritter: 1. Plass Loaded Cup Danmark 2. Plass Sandefjord Open 4. Sterkeste dame i nordnorge

Bloggdesign

Sk i bloggen

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits