Favorittøvelser fra gårdagens beinøkt!

  • 05.07.2016 kl. 20:54

Da var dag en av det nye treningsprogrammet mitt gjennomført, og jeg elsket det! Trodde ikke jeg hadde savnet sumomarken såå mye, tydeligvis. Siden det er en stund siden sist jeg løftet  jeg rellativt lette løft i dag. Jeg vet ikke om jeg egentlig trenger å ha en "oppstartsfase" men jeg tenker at det kan være bra for kroppen siden det er en stund siden jeg har kjørt tungt. Er sinnsykt redd for å skade ryggen eller noe, så derfor tar jeg det alltid litt med ro første økten når jeg har nytt program.

Bein, Legger og Mage:

  • - Sumomark 5 x 3-5
  • - Etbeins Rumenske Markløft i Smith 3 x 8-10
  • - Kickback i kabel 3 x 10-12
  • - Tåhev i Smith/Beinpress 3 x 10-12
  • - Hengende beinhev 4 x 8-10
  • - Incline Situps m/vekt 3 x 10-12

Sumomark:



Under vanlig markløft står du med beina i ca skulderbredde, mens under sumomark står du med beina bredt og med tærne pekende litt utover, men fortsatt uten å stå i spagat. Denne øvelsen tar mer på rumpen enn vanlig mark, samtidig som jeg føler at ryggen ikke er like utsatt i denne varianten for markløft (føler også jeg klarer å løfte mer på sumo enn ved den vanlige).

 

Et beins rumenske markløft i (jeg vet ikke hva jeg skal kalle denne maskinen? Smithmaskin?)



Føøøørst og fremst må jeg bare beklage trøtt-trynet og dobbelhaken som sniker seg fram på disse. Dette er en ny øvelse jeg har begynt å kjøre, og den er faktisk veldig god! Kjennes godt i stumpen og på bakside lår så denne øvelsen skal jeg definitivt begynne å kjøre flere ganger. Når du kjører denne er det viktig å ha rett rygg og en liten knekk i kneet når du bøyer deg ned.

 

Kickback i kabel:





En gammel favoritt er kickback i kabel! Har en million øvelser som jeg ikke har kjørt på evigheter fordi jeg rett og slett har glemt de av. I hvert fall, denne er en soleklar favoritt. Som navnet tilsier skal en "sparke" bak.  Dette gjør du i en rolig bevegelse før du skviser rumpa skikkelig på toppen. Fantastisk bra øvelse for rumpen, om du får kontakt. Jeg bruker å kjøre denne fra benk men en kan også gjøre den stående.

 

Håper dette var interessant å lese, og sleng gjerne inn en kommentar om du lurer på noe. Hadebra fininger ♥

#Fitness #Bodyfitness #Bestevenn #Trening #Helse #Treningsblogg #Fit #Aktiv #Sunn #Treningforjenter #Kropp #Sponset #Muskler #Diett #Konkurranse #kkarolinep #Fitnesskost #ICANIWILL #Tattoos #Tattoveringer
 

3 Kommentarer

26.07.2016 kl. 19:54
Nu e du savna her!

julie

31.07.2016 kl. 00:16
Hei:)

vil først sei att du e en stor inspirasjon:D

No he eg da trent i ca eit år fleire ganger i veka og prøvd å spist sunnare osv.. MEN eg føle ikkje eg har sett noko resultat... Og føler meg så stygg og overvektig heiletida.. Begynn snart å gi opp, men veit samtidig eg aldri kjem t å gi opp på å få en kropp eg kan vær fornøyd med.. Så om du har noko tips, uansett ka så plis hjelp meg! er heilt desperat og er redd eg kan utvikle spiseforstyrrelse, for eg er så desperat.

Karoline Pettersen

01.08.2016 kl. 12:08
julie: Heihei! Kan du sende meg en mail på kkarolinep@gmail.com ?

Skriv en ny kommentar

Karoline Pettersen

Happy og glad jente som stiller i fitness i ny og ne. Her kommer jeg til å skrive om alt som opptar meg. Først og fremst fitness, men også andre ting. Stay tuned. Meritter: 1. Plass Loaded Cup Danmark 2. Plass Sandefjord Open 4. Sterkeste dame i nordnorge

Bloggdesign

Søk i bloggen

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits