Cardio Test & Leg Workout

  • 15.03.2017 kl. 07:27

Heii♥



Var ferdig tidlig i dag, så etter timen stakk vi på løpebanen nedenfor skolen for å gjennomføre en løpe test for å få «extra credit» i det ene faget vårt. Vi skulle måle VO2 Max?en vår som betyr at vi skulle prøve å måle den største mengden oksygen kroppene våre klarer å ta opp under høy intensitet. Jeg har astma så om jeg kjører helt ut så risikerer jeg å få anfall men dette stoppet ikke meg fra å prøve. Vi har fått en formel hvor vi kan få målt ca. VO2 max?en vår uten å bruke utstyr. Denne formelen blir ikke like nøyaktig som om man hadde brukt spesielle maskiner, men den skulle vist nok bli sånn noen lunde rett. (Jeg klarte testen på 19,19 minutter, (help! står det i ratingen) dette er sinnsykt dårlig, men jeg trener stort sett bare intervaller og styrke, aldri langdistanse. Burde bli bedre på dette, og her i Los Angeles er vi superaktive på skolen så kanskje kondisen og musklene venner seg litt til "langdistanse" cardio! Men all trening er ikke for alle og cardio er ikke min sterke side).

Har du lyst til å prøve å måle ditt eget V02 Max kan du løpe 2400m på kortest mulig tid (om du har astma som meg eller andre problemer med luftveiene anbefaler jeg jo selvfølgelig ikke dette). Vi fikk en formelen vi skulle bruke men en kan også se på bildene under hvor god for du er i, Formelen er: 88,02 ? (0,1656 x Kroppsvekten din(kg))- 2,76 x Tiden (min)). Så får du Vo2 Max'en din.

Bilderesultat for vo2 max 1,5 miles ladies
Bilderesultat for vo2 max 1,5 miles men

Etter testen ble det som du sikkert ser ut i fra overskriften en leg workout, fokuset er fremside bein og rumpe, legger og så litt mage til slutt. Varmet opp med tøying og lettere vekter i knebøyen. 

Dagens økt så slik ut:

Bein/rumpe:
- Squat 4 x 8-10
- Split Squat 3 x 10-12
- Leg Extentions 3 x 10-12

Legger:
- Calf Raises in leg press machin 3 x 10-12

Mage:
- Leg Raises 3 x 20
 



Ser du bra ut når du kjører settene trener du ikke hardt nok!


 

Lite bilde av min gode samboer, klassekamerat og treningsbuddie Anja og meg.. ♥


 

Nå blir det sengen, vi sees♥

2 Kommentarer

15.03.2017 kl. 15:58
Så gøy at du har begynt å blogge igjen! Har savnet oppdateringer her inne:D

Noen spørsmål: hvor mye vekt kjører du i knebøy nå og hvor mye er maks du har tatt?

Et annet spørsmål: ser på bilder hvor du tar knebøy at du ikke går så langt ned, er det noen grunn til dette? Ikke ment som kritikk altså! Selv sliter jeg med å bli sterkere i knebøy, men så går jeg også veldig langt ned så det blir jo tyngre da. Passer m på at rumpa er litt under knærne når jeg setter meg, og da er faktisk 60 kg mer enn nok hvis man skal klare 4-5 sett med 8-10 reps.

Hmm.. Kanskje jeg bare ikke skal gå så langt ned.

Uansett kos deg masse i USA, håper du fortsetter å oppdatere:D

Karoline Pettersen

16.03.2017 kl. 04:53
Heii! Det er litt lenge siden jeg har kjørt knebøy så jeg kjøret enda litt lettere vekter, her kjører jeg 135 lb som tilsvarer 61kg ish, og før jeg hadde pause trente jeg med 80. Maxen min er på 110kg. Jeg kjører knebøyene like under 90 grader, det er det jeg føler meg mest komfortabel med å gjøre og jeg akiviserer musklene som bare det av å kjøre knebøyen akkurat slik. Føler det er litt individuelt med knebøy, Jeg står f.eks bredere med beina osv. Det øverste squat bildet er vell tatt hvor jeg er på mitt laveste og det andre er jeg akkurat på tur opp fra bøyen. Kjører hypertrofi, siden jeg skal bygge muskler så jeg ligger på alt fra 8-12 repetisjoner og 3-4 sett. Skal jeg trene styrke for å få inn litt variasjon ligger jeg som regel på 5x5.
Men tusentakk da, skal kose meg MASSE i USA??

Skriv en ny kommentar

Karoline Pettersen

Jeg er ei glad og trenings glad jente fra Nord-Norge. Jeg er bodyfitness utøver og bor nå for tiden i Los Angeles hvor jeg utdanner meg til personlig trener. Her på bloggen kan du lese om hverdagen min i L.A. og ellers treningsrelaterte ting. Meritter: 1. Plass Loaded Cup Danmark 2. Plass Sandefjord Open 4. Sterkeste dame i nordnorge

Bloggdesign

Søk i bloggen

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits