Cardio Test & Leg Workout

  • 15.03.2017 kl. 07:27

Heii♥



Var ferdig tidlig i dag, s etter timen stakk vi p lpebanen nedenfor skolen for gjennomfre en lpe test for f extra credit i det ene faget vrt. Vi skulle mle VO2 Max?en vr som betyr at vi skulle prve mle den strste mengden oksygen kroppene vre klarer ta opp under hy intensitet. Jeg har astma s om jeg kjrer helt ut s risikerer jeg f anfall men dette stoppet ikke meg fra prve. Vi har ftt en formel hvor vi kan f mlt ca. VO2 max?en vr uten bruke utstyr. Denne formelen blir ikke like nyaktig som om man hadde brukt spesielle maskiner, men den skulle vist nok bli snn noen lunde rett. (Jeg klarte testen p 19,19 minutter, (help! str det i ratingen) dette er sinnsykt drlig, men jeg trener stort sett bare intervaller og styrke, aldri langdistanse. Burde bli bedre p dette, og her i Los Angeles er vi superaktive p skolen s kanskje kondisen og musklene venner seg litt til "langdistanse" cardio! Men all trening er ikke for alle og cardio er ikke min sterke side).

Har du lyst til prve mle ditt eget V02 Max kan du lpe 2400m p kortest mulig tid (om du har astma som meg eller andre problemer med luftveiene anbefaler jeg jo selvflgelig ikke dette). Vi fikk en formelen vi skulle bruke men en kan ogs se p bildene under hvor god for du er i, Formelen er: 88,02 ? (0,1656 x Kroppsvekten din(kg))- 2,76 x Tiden (min)). S fr du Vo2 Max'en din.

Bilderesultat for vo2 max 1,5 miles ladies
Bilderesultat for vo2 max 1,5 miles men

Etter testen ble det som du sikkert ser ut i fra overskriften en leg workout, fokuset er fremside bein og rumpe, legger og s litt mage til slutt. Varmet opp med tying og lettere vekter i knebyen. 

Dagens kt s slik ut:

Bein/rumpe:
- Squat 4 x 8-10
- Split Squat 3 x 10-12
- Leg Extentions 3 x 10-12

Legger:
- Calf Raises in leg press machin 3 x 10-12

Mage:
- Leg Raises 3 x 20
 



Ser du bra ut nr du kjrer settene trener du ikke hardt nok!


 

Lite bilde av min gode samboer, klassekamerat og treningsbuddie Anja og meg.. ♥


 

N blir det sengen, vi sees♥

2 Kommentarer

15.03.2017 kl. 15:58
S gy at du har begynt blogge igjen! Har savnet oppdateringer her inne:D

Noen sprsml: hvor mye vekt kjrer du i kneby n og hvor mye er maks du har tatt?

Et annet sprsml: ser p bilder hvor du tar kneby at du ikke gr s langt ned, er det noen grunn til dette? Ikke ment som kritikk alts! Selv sliter jeg med bli sterkere i kneby, men s gr jeg ogs veldig langt ned s det blir jo tyngre da. Passer m p at rumpa er litt under knrne nr jeg setter meg, og da er faktisk 60 kg mer enn nok hvis man skal klare 4-5 sett med 8-10 reps.

Hmm.. Kanskje jeg bare ikke skal g s langt ned.

Uansett kos deg masse i USA, hper du fortsetter oppdatere:D

Karoline Pettersen

16.03.2017 kl. 04:53
Heii! Det er litt lenge siden jeg har kjrt kneby s jeg kjret enda litt lettere vekter, her kjrer jeg 135 lb som tilsvarer 61kg ish, og fr jeg hadde pause trente jeg med 80. Maxen min er p 110kg. Jeg kjrer knebyene like under 90 grader, det er det jeg fler meg mest komfortabel med gjre og jeg akiviserer musklene som bare det av kjre knebyen akkurat slik. Fler det er litt individuelt med kneby, Jeg str f.eks bredere med beina osv. Det verste squat bildet er vell tatt hvor jeg er p mitt laveste og det andre er jeg akkurat p tur opp fra byen. Kjrer hypertrofi, siden jeg skal bygge muskler s jeg ligger p alt fra 8-12 repetisjoner og 3-4 sett. Skal jeg trene styrke for f inn litt variasjon ligger jeg som regel p 5x5.
Men tusentakk da, skal kose meg MASSE i USA??

Skriv en ny kommentar

Karoline Pettersen

Jeg er ei glad og trenings glad jente fra Nord-Norge. Jeg er bodyfitness utver og bor n for tiden i Los Angeles hvor jeg utdanner meg til personlig trener. Her p bloggen kan du lese om hverdagen min i L.A. og ellers treningsrelaterte ting. Meritter: 1. Plass Loaded Cup Danmark 2. Plass Sandefjord Open 4. Sterkeste dame i nordnorge

Bloggdesign

Sk i bloggen

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits