Nytt treningsregime

  • 24.03.2017 kl. 06:35

Heihei♥

Ja, da har jeg ftt meg nytt treningsprogram hvor jeg skal fokusere mer p kjre lettere vekter og mange repetisjoner. Grunnen til dette startet da jeg spurte en av lrerne mine ett sprsml muskelvekst. Han tok det da som om at jeg hadde lyst til begynne p steroider. Noe jeg ALDRI kunne ha funnet p. Sa klart og tydelig at det ikke var det som var intensjonene mine, og det endte med at han til slutt ville jeg skulle skrive opp hva jeg spiste i lpet av 5 dager, samt treningsvanene mine. For s at han skulle komme med annbefalinger til hva jeg kunne nedre for g ned i vekt. Sa jo ikke nei takk til det, han har doktorgrad i treningslre og har god kunnskaper om ernring s jeg tenkte "hvorfor ikke".


Bilde fra i sommer, savner norsk natur♥

Fikk tilbakemelding p dette for noen dager siden og da fikk jeg beskjed om passe meg for:

- Proteinpulver (siden det er mye kalorier i det).
- Sukker (dette er vell en selvflge nr man prver g ned i vekt).
- Spise mer frukt og grnnsaker.
- Innfre flere og mer intensive cardiokter.
- Ikke lfte s tunge vekter, men mer repetisjoner.

S husker jeg ikke helt resten.

Det var hovedsakelig de tingene jeg har skrevet over her som var poenget. Vet ikke helt om jeg har troen p treningsbiten siden jeg alltid har sverget til tunge vekter og repetisjoner fra 8-12 eller 5x5 og lignende. I flge bodybuilding.com og det vi lrer p skolen s skal muskelfibrene (slow-twitch fibers'ene) man bruker ved high-reps, restutuere seg fortere og man kan kjre kortere hvileintervaller slik at man av den grunn brenner mer fett. Det skal ogs i flge bodybuilding.com "support growth hormones"  som vistnok er ett av nkkelhormonene til miste fett. Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro, alle er s forskjellige s en ting som funker p meg er jo ikke sikkert funker for andre. Jeg tror i hvert fall at musklene mine bare har godt av f seg litt variasjon!

Kostholdet er jeg enig i, siden det er kalorier inn vs ut. Spiser ogs litt lite frukt grnnsaker s det fikk jeg egentlig bare bekreftet at jeg trengte spise mer av. Skal ihvertfall prve dette, sikkert mange som er uenige her men alle har forskjellige meninger og teorier om alt. Fra kosthold og trening til hvilken type cardio som er mest effektiv osv. Det jeg har erfart er at man m finne noe som passer best for seg selv og som man liker.



S vil jeg bare si at jeg IKKE skal g p noe diett, jeg skal prve p best mulig mte f mer variasjon i kostholdet og holde meg til sunn mat. Ha en sunn livsstil, for det er det som er tingen. En kan ikke bare g p dietter for slanke seg, skal man ha varig vekttap eller holde en vekt man er fornyd med er man ndt til legge om kosten (dette har vi faktisk ogs lrt i ernringstimene). S kan man jo selvflgelig unne seg en og annen ting innimellom, men alt med mte (eller "moderation" som professoren sier).

N skal jeg g i dusjen, dusje ut hrkuren, spise kveldsmat og lese litt i science boken vi har i personlig trener faget. Godnatt♥

0 Kommentarer

Skriv en ny kommentar

Karoline Pettersen

Jeg er ei glad og trenings glad jente fra Nord-Norge. Jeg er bodyfitness utver og bor n for tiden i Los Angeles hvor jeg utdanner meg til personlig trener. Her p bloggen kan du lese om hverdagen min i L.A. og ellers treningsrelaterte ting. Meritter: 1. Plass Loaded Cup Danmark 2. Plass Sandefjord Open 4. Sterkeste dame i nordnorge

Bloggdesign

Sk i bloggen

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits