Kjre anonyme taper..

  • 01.08.2016 kl. 00:53

.. har du virkelig ikke noe bedre komme med?

I dag tikket disse kommentarene inn fra en eller annen anonym. Dette er helt klart et forsk p rakke ned p meg. Han/hun har jo selvflgelig ikke klart det, men jeg kjenner jo selvflgelig at jeg blir litt provosert likevell.



For det frste klarer jeg faktisk ikke skjnne at enkelte har slik trang til skrive slikt til andre. Klr det s jvlig i fingrene at du ikke klarer holde fingrene unna tastaturet? Har du s drlig selvkontroll at du ikke klarer la vre? Jeg klandrer deg ikke, det kldde noe jvlig i fingrene da jeg skrev dette, og jeg klarte jo helt klart ikke la vr. MEN, dette handler om nettroll som dere s fint heter. Lugubre personer som gjemmer seg bak "anonym skiltet" og skriver all den dritten de klarer, bare for rakke ned p en annen person. Slike har jeg ingenting til overs for. Folk som vil andre vondt.
 

 

Dette er jo helt klart ikke det vrste som har blitt skrevet til meg. Han ene p instagram tok kaken med si at jeg bare skulle g drepe meg selv og at han skulle drepe familien min. Eller den gang da jeg fikk hre at jeg s ut som en stappet plse (siden jeg la p meg litt etter sist diett). S den konkurransen vant du uansett ikke. Har du ftt s drlig oppdragelse hjemme at du aldri har hrt "Har du ikke noe pent si, da kan du like gjerne la vre si noe"? S kommer du jo selvflgelig med den orginale kommentaren (som alle skriver til jenter som har litt mer muskler en gjennomsnittet) at en ser ut som en mann/har byggningen til en mann osvosv.
 

Alts, for det frste kunne du i det minste ha tatt en liten titt p hva bloggen min hovedsaklig handler om. TRENING. Jeg trener for bli STOR og BULKETE. Det er akkurat det jeg VIL. Jeg har planer om stille i "Norgesmesterskapet i Bodybuilding & Fitness 2016" i grenen BODYFITNESS. Her handler det om ha X-FASONG/X-SHAPE. Jeg har trent rva av meg for se slik ut, spist enorme mengder mat for klare bygge en slik kropp.

Men for all del, jeg ble jo litt sjarmert da du nevnte at jeg hadde stort skulderparti og bred rygg, samt en smal midje. Det er jo en slik kroppsfasong jeg synes er fantastisk fin! Skal liksom ryggen/skuldrene (whatever) g i ett med midjen liksom? Skal en se ut som en vandrende tmmerstokk? Er det det du mener? (NO OFFENCE til dere som har en slik kropp) Men jeg trodde ett av dagens skjnnhetsideal var ha smal midje, eller tar jeg feil n?

Uansett, jeg har en siste ting si til deg mister/miss anonym og det er: "Voks opp, lr deg skikkelig folkeskikk og aksepter andre slik som de er, selv om de ikke lever opp til DINE forventninger."



#Nettroll #Haterswillhate

Trening p militrt omrde

  • 15.04.2016 kl. 00:48

Da sitter man i sofaen klar for se Paradise Hotel etter en lang dag med turging, trening og familiebursdag. Startet dagen rolig, sov lenge og brukte god tid p badet da jeg ordnet meg for dra p trening. Hadde egentlig planer om trene alene, men jeg kjennte faktisk ikke at jeg orket det i dag. S da dro jeg til Helene hvor vi gikk tur med Thunder (dvergpuddelen hennes) fr vi skulle trene med ei felles venninne. Har sakt det fr og sier det igjen: HVOR UFATTELIG DEILIG DET ER MED VEIER UTEN SN!!






 

I Can I Will tightsen (sponset) er fra fitnesskost.no og dere finner den HER! Genseren (sponset) er fra et merke en kompis av meg fra Harstad har startet opp. Merket heter "Dare2StayFly" (D2SF). Er du interessert kontakt han p facebooksiden hans HER!

Treningen i dag gikk p skuldre og rygg p militrleiren i Harsad. kten i dag startet jeg med rolig oppvarming hvor jeg tyde skuldrene med strikk og brukte superlette vektskiver til ta sidehev, fronthev og skuderpress. Dette er for bli skikkelig god og varm i musklene fr jeg starter kten. Oppvarming gjr jeg fr hver trening for unng skader, betennelse osv. S alle sammen: "HUSK varm godt opp fr dere begynner ei treningskt!"

P programmet i dag hadde jeg:

  • Enhnds landminepress
  • Sidehev
  • Liggende sidehev
  • Roing med manualer
  • Nedtrekk med smalt grep
  • Lat pulldowns i tau

Enhnds landminepress



 

Smal nedtrekk (her er det viktig f skikkelig kontakt med rygg og lats nr du drar ned)


 


Roing med manualer (her er det ogs viktig f kontakt med lats)


Fint anstrengelsestryne p meg her!





Happy liten gjeng etter trening (klarer du spotte puddelen?)

Kaliber Open 2016 Bildedryss

  • 02.04.2016 kl. 22:41

Kaliber Open var over all forventning! Rbra show, litt innkjringsproblemer men det var bare med p gi stemning til showet! Mtte p mange kjenninger som jeg stillte sammen med i fjor, mange andre fra kaliber og ellers i fitnessmiljet, det var rett og slett hrlig vre der! S n har jeg hstet nok motivasjon til g p diett hele veien frem mot hsten! Forhpentlig vis. Hodet er p plass, s n er det bare gjennomfre!

Vi var litt trege med komme oss til pningen, men vi fikk med oss mesteparten. Showet varte faktisk i 10 timer eller noe, s da var det bare bra vi ikke kom med en gang slapp vi bli lei halveis inni showet. Uansett, bilder fra det jeg s p som det beste med showet (i mine yne), nemmlig bodyfitness!  Siden det er min klasse er det ekstra spennende flge med. sjekk de flotte jentene!♥ Herregud hvor jeg gleder meg til det er min tur!








 

 

Spisekonkurranse for "Sterke menn" mellom slagene! Spis s mye pizza du klarer p 1 minutt tror jeg det var? Greit f litt pause fra fitnessen slik at det ikke blir aaaltfor ensformig!


 

S, til kjekkassene i men's physique!





 

Svringene i bygging!




 

Til slutt masse fine bikinijenter!♥



Alt i alt har det vrt en rbra men slitsom dag! For ja, det kan faktisk vre slitsomt sitte i en sal glo p fitness hele dagen!

Hvilken utfordringer har egentlig en fitnessutver?

  • 29.03.2016 kl. 02:22

Mest sannsynlig mer enn du tror! Utenom diett er det faktisk veldig greit da. Det kan jeg ikke legge skjul p. Du spiser hva du vill og har overskudd til all treningen, vokser og gror som bare det. Litt lurt ha det i bakhodet ogs at det kommer flere konkurranser, og jo mer du legger p deg "off season" som det s fint heter, jo mer kilo (fett) har du som skal bort. Eneste som jeg kommer p som ikke er s gunstig med tanke p muskelvekst og slikt er alkohol. S dra p byen blir holdt til ett minimum, ser ikke p dette som noe spessielt tap med tanke p at jeg ikke fler jeg fr like mye ut av hele greia med dra ut lengere. Klarer meg fint uten den alkoholen. Dette er blandt annet noe du blir ndt til offre om du har planer om stille i fitness!


 

Trening utfres selvflgelig ogs under perioden p off season. Dette for behold og forhpentligvis bygge muskelmasse. Mange som spr meg tror jeg bare trener nr jeg er p konkurransediett frem mot en konkurranse! Men slik er det alts ikke. Som fitnessutver er du ndt til trene jevnt og trutt hele tiden. Persistence is the key!?

P diett er det langt flere utfordringer.. Her er noen punkter med noen av utfordringene vi kan ha!

  • First out er jo selvflgelig det mest irriterende i verden nr man er p diett, nemmlig CRAVINGS. Har blandt annet skrevet litt om hvordan man skal klare holde seg unna cravings/stsaker HER! Men srr, du har nettopp begynnt p diett, og allerede p dag to er det eneste du har lyst p SJOKOLADE, KAKER OG SMGODT! Men fortvil ikke jo lenger du gr uten stsaker og slike ting jo mindre craver kroppen det. det er jo egentlig fantastisk! S lenge du klarer deg uten stsaker de frste ukene blir det mye enklere etter det. Samtidig trener du opp viljestyrken din hver gang du ikke lar deg selv f lov til ta sjokoade og viljestyrke trenger en virkelig p diett, spessielt p slutten. For meg var begynnelsen og slutten vrst. Torsk og brokkolidietten gjorde slik jeg fikk i meg aaaltfor lite energi. Dette merker jo kroppen og skrur opp "cravingshormonene", fordi den vill ha nring, helst det med altfor mye kalorier i tillegg.
     
  • Den andre utfordringen er knyttet til mat den ogs, men p en helt annen mte. Det er med tanke p sosiale sammenkomster. Du M ha med deg diettmaten din over alt om du skal komme deg p den scena. Du kan ikke bare ta deg fri hver gang det er familiesammenkomster, bursdag eller andre happenings som omhandler mat. Husker en gang jeg dro p middag til ei venninne av meg, og jeg hadde med meg matboksen min med min mat hvor jeg spiste mat fra matboksden mens resten av familien spiste vanlig middag, det var jammen meg kleint! Men slik er det!
     
  • Tredje punkt er at det kan vre forjvlig dyrt. Bor du langt unna som meg og kanskje ikke kjenner noen du kan bo hos under eventuelle stevner m du blandt annet beregne fly og hotell. Dette i seg selv kommer fort p 3-4000 kroner. Skal du f skreddersydd bikini kommer jo dette p kanskje 5-8000 kroner, samt konkurransefarge, vipper, negler, smykker, sminke, innmeldingsavgift osv s blir dette fort noen kroner. Men det finns mter gjre dette billigere p! Tenkte jeg etterhvert skulle lage et innlegg om tips og triks til hvordan en kan spare noen tusenlapper p bde det ene og det andre.
     
  • For det fjerde kan en bli sinnsykt humrsyk, irritabel og deppa av dette styret. Dette kjennte jeg sterkest p nr det nrmet seg konkurranse og jeg mtte ekstra hardt p dietten for komme meg i form. Jeg levde som en vandrende zombie og kunne begynne grine bare kompissen min snakket litt hardt til meg eller noe. Var sur og sint, svarte folk p mter jeg aldri kunne tenkt meg svare p om jeg ikke hadde gtt p diett, akkurat den siste tiden var et helvette. Kroppen reagerer med dette for at den fokuserer p holde seg i live. Dette kunne vrt unngtt om jeg hadde hatt bedre tid, men det var da jeg skulle i form s da mtte det bare gjres!
     

N kom jeg faktisk ikke p mer skrive om selv om det sikkert er hauevis av andre utfordringer. Fler ihvertfall jeg har klart dekket de vanligste utfordringene vi kan ha! Hadefint enn s lenge♥

For ett r siden p akkurat denne dagen..

  • 20.03.2016 kl. 11:13

var det jeg som sto backstage og gjorde meg klar for scenen. I dag sitter jeg bak skjermen og venter spent p at livestreamen skal begynne slik at jeg kan hste motivasjon og ikke minst se p alle de flotte utverne som skal stille i dag! Ekstra spennende blir det se p debutantene, det var debutantklassen jeg stillte i sist gang og jeg fler med alle og en hver. Frste gang p scenen er helt spessielt!


 

For dere som har lyst til se livestreamen for dagens show kan den ses p http://livestream.com/treningsforum-no/events/5010020 ! Enjoy!
 

Jeg ser det n, men s det ikke da..

  • 16.03.2016 kl. 01:33

Hei♥

Kjenner det kribbler i magen nr jeg ser alle disse flotte som skal stille n til vren, planen var jo at jeg ogs skulle det, men s veldig fort at det hadde blitt en helt forjvlig oppkjring. Jeg vet jo at det kan gjres p en bedre mte over lengere tid, samtidig som at det ikke egentlig var noe garranti for at jeg skulle komme i form, s jeg tok det smarte valget og avsluttet oppkjringen. Tiden har gtt s sykt fort frem til n, og tenke p at jeg for ett r siden p denne tiden gjorde meg klar for sandefjord open som er en av de frste konkurransene i r er helt sykt.

Jeg var p siste delen av dietten fr konkurranse, jeg hadde kjrt nullcarb i et par uker og var helt kjrt bde fysisk og psykisk, men jeg skulle gjennomfre. Skulle gjennom de siste 2 timene med cardio, den siste styrketreningen, presse i meg den siste torsken og drikke alle de 8 literne med vann. Alt for n mlet, jeg var helt sinnsyk. Viljestyrken var p absolutt max, og nr jeg ser tilbake fatter jeg ikke hvordan jeg klarte det, men jeg gjorde det, og har jeg klart det en gang skal jeg (unnskyld ordsprket) faen meg klare det igjen. Bare bedre.. Har startet p diett igjen, men jeg sliter litt med finne tilbake til den samme insane viljestyrken jeg hadde.. Jeg blar gjennom konkurransebilder fra Sandefjord, Loaded og Oslo Grand Prix og kjenner den sakte men sikkert at den kommer tilbake, jeg m bare inn p rett spor..

Jeg ser det n, men s det ikke da. Ei jente som hadde jobbet knallhardt for n mlet. Det jeg s for ett r siden var en drlig form. Nr jeg sier drlig form mener jeg ikke at jeg ikke hadde nok muskler eller var feit. Jeg er fullstendig klar over at jeg var tynn, men samtidig hadde nok muskler selv om jeg kunne hatt mer masse p overkroppen (dette fler jeg at jeg har klart f til p det ret jeg har hatt p forbedre meg p). Det som manglet i fjor var at jeg hadde en for hy fettprosent. Det var ikke den anoretiske tankegangen jeg hadde, for jeg hadde ikke noen plan om bli sykelig tynn. Jeg sammenlignet meg med alle andre. Alle andre var hardere i formen (lavere fettprosent), og det var det jeg mest sannsynlig tapte poeng. Men denne gangen blir det andre boller, hper jeg.. Har du en gang vrt lavt i fettprosent er det strre sjangse for at du havner der igjen. Mange klarer ikke n lav nok fettprosent etter frste dietten s da br jeg jo ha ett bedre utgangspunkt enn i fjor?

Her er ett lite bildedryss fra i fjord, litt motivasjon for meg og kanskje litt for deg ogs?
 





N blir det litt soving fr jeg skal opp gjre matematikk! Godnatt allesammen♥

Trondheim, lite svn og bikiniprat!

  • 13.01.2016 kl. 13:39

Hei p dere♥

Akkurat n sitter jeg p flyplassen i Trondheim trtt og jvlig, for si det mildt! Ble ikke s mye svn som jeg hadde hpet p i natt (ikke bra for gainsa, jeg vet), og etter fem timers fjelltur og MMA trening var jeg braaa utslitt, s trengte vell egentlig den svna. Men siden jeg mtte pakke, styre og fikse til i dag ble det veldig, veldig seint. S deler av nattessvnen min ble tatt p flyet/flyplassen og morgenstellet ble tatt p handicaptoalettet for ca en time siden.

Men nok om det! N venter p at det skal bli min tur til dra p bikinifitting hos Freydis! Da jeg fikk se alle di flotte bikiniene hun hadde laget til alle de jentene som stillte samtidig som meg i bodyfitness sist gang var det ingen tvil om at det var hun som skulle f lage den neste bodyfitnessbikinien min! Har jo hatt omtrent ett r p meg til tenke p farge og slikt s jeg tror jeg allerede har ut hvilken farge og hvilken type bikini jeg skal ha, men hvem vet? Da jeg var p Sefa i fjor (ikke i fjord slik som noen ppekte i sist innlegg) og fant meg bikini var jeg fast bestemt p at jeg IKKE skulle ha en rd en, men rd bikini ble det jammen meg! S vi fr se denne gangen hva det blir til!

Masse fine bikinier og jenter! (Bildene er lnt fra nettsiden til Freydis!)


Julie Oftedal her, Verdensmester i Bodyfitness!


Fine Astrid som debuterte hsten 2015!

Ja, noen av bikiniene hun har laget! Sinnsykt flink, gleder meg masse n kjenner jeg!

 

Flere spr meg ogs hvorfor jeg skal ha meg ny bikini i r, siden jeg allerede har en. Men enhver jente vet vell hvordan det er. En kan ikke komme p skolen/p fest med samme antrekk to ganger p rad. Slik er det for meg med tanke p bikinier! Derfor har jeg lyst p en ny bikini. Men jeg elsker den forrige bikinien, og blir absolutt bruke den flere ganger! Fr meg ikke til selge den riktig enda!


 

Nr drmmer blir til virkelighet

  • 07.04.2015 kl. 11:54

Jeg har vrt hjemmefra i litt over en uke n, og det har skjedd s utrolig mye p den lille tiden! Fikk 2.plass i debutantklassen -163 bodyfitness i Sandefjord Open og 1.plass -163 junior body fitness under Loaded Cup i Danmark (som ogs er Nord-Europas strste stevner). Jeg har mtt, og blitt kjent med mange nye mennesker, ftt mer erfaring innenfor sporten body fitness, ftt skryt for fysikk og scene opptreden. Mtt ett av mine strste idoler og det hele har bare vrt en fantastisk uke. Om bare 4 dager er det showtime i Oslo og jeg er klar for kjre beinhardt de siste dagene. Har hatt en s utrolig god opplevelse og det hele har selvflgelig gitt mersmak! Har allerede bestemt meg for "gunne" p til hsten igjen, for s vre i enda bedre form en jeg har vrt denne sesongen. Hardere og bedre!

Ellers har dette vrt en drm jeg har hatt lenge, jeg har jobbet steinhardt, trent utallige timer p treningssenter og fulgt dietten til punkt og prikker med minimalt av utskeielser. Flelsen jeg sitter igjen med er at dette har vert s verdt det. Ingenting slr god flelsen man fr nr man oppnr ting man lenge har jobbet for! Det kan samtlige av de som sto backstage under Sandefjord Open bekrefte. Sto og danset seiersdans og var ellers i 100 hele dagen!

Blir lage blogg innlegg for Sandefjord og Loaded etterhvert. Hvordan det hele foregikk, hva som skjedde, hvordan det fltes, bilder osv.

 

Bildedryss fra Sandefjord Open og Loaded Cup Danmark:
















 

Pmelding

  • 12.02.2015 kl. 11:48

Heidere!♥

Da har jeg endelig ftt meldt meg p vrens konkurranser! Jeg skal delta Sandefjord Open siste helgen i mars. Her skal jeg stille i klassen "Bodyfitness Debutant -163cm" klassen. Uken etterp skal til Danmark av alle plasser og delta p Loadedcup i klassen "Womans Bodyfitness Junior". Uken etter det igjen skal jeg til Oslo for konkurrere i Oslo grand prix i klassen "Bodyfitness -163cm". S for min del blir dette en utrolig spennende og hektisk vr, med tre konkurranser tre uker p rad. Bare 6 uker igjen n, s gjett om det er ei som gleder seg!! #6weeksout

 








#sandefjordopen2015 #oslograndprix2015 #loadedcup2015 #bodyfitness #fitness #hardwork #figurefitness #determination

Karoline Pettersen

Happy og glad jente som stiller i fitness i ny og ne. Her kommer jeg til skrive om alt som opptar meg. Frst og fremst fitness, men ogs andre ting. Stay tuned. Meritter: 1. Plass Loaded Cup Danmark 2. Plass Sandefjord Open 4. Sterkeste dame i nordnorge

Bloggdesign

Sk i bloggen

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no