Sunn enkel kveldssnacks

  • 01.03.2016 kl. 00:07

Hei p dere ♥

Har s lyst til dele kveldsmaten jeg spiser s og si hveer eneste dag (n lyver jeg, jeg spiser den hver dag), og det bestr s og si av mager kesam og ulike br. Det er nemmlig himla godt skal jeg si dere, og det kan lages p mange forskjellige mter ogs. Varierer litt hvordan det ser ut fra gang til gang. Enkelte ganger er jeg i det kreative hjrnet og det blir seende ut som p det frste bildet under her, men som oftest ser det ut som p bilde to!

Det du trenger for lage dette er:

- Mager kesam
- Frossene br (jordbr og bringebr passer best)
- Sukrinmelis

S blender du bare hele greia sammen med blender eller med stavmikser (annbefaler stavmikser), s blir det som en sorbetaktig masse (litt mer flytende). P bildet under har jeg ogs eplebiter, casein med litt vann og walden farms sjokoladesaus pluss litt frossene bringebr p toppen!



N skal jeg legge meg til sove. S god natt allesammen ♥

Utfordring 10x10

  • 29.02.2016 kl. 12:37

Heii!

Tenkte jeg skulle skrive innlegget igr men jeg sovna rett og slett p sofaen med bde sminke og klr. S da fr det bli ett kjappt innlegg idag fr trening og jobb idag heller!

Har ftt nytt program fra coachen (Arve) og p den ene beindagen har jeg ftt i "oppgave" kjre 10x10 i kneby. Noe jeg aaldri kunne tenkt meg satt p programmet p egenhnd fordi jeg har vrt "redd" for kjre det, har innbilt meg at jeg kom til d, bokstavelig talt. Men sist uke da jeg kjrte det fant jeg jo ut at det var alt annet en skummelt kjre det, tvert imot! Det var faktisk veldig greit. Jeg var kanskje stl 4-5 dager etterp, men slik bruker det jo faktisk vre om du trener p velser du aldri har trent fr. Under kten mens jeg tok alle disse byene (det er faktisk snakk om 100 kneby til sammen) var det jo slitsomt og alt det der, men det var gy! Og for en mestringsflelse jeg fikk etterp, dette er en av grunnene til jeg elsker trening. Fr du mestringsflelse oppstr det glede, og du fler deg mer vell med deg selv! S n utfordrer jeg alle der ute som leser bloggen om prve dere p 10x10 i kneby, eller bare kjre en velse dere ikke kunne tenkt dere gjort. S bare kjenn p den ufattelig deilige mestringsflelsen dere fr etterp!

Ha en fin dag videre allesammen!

 



 



Litt posering p slutten m til eller hva?

#kneby #mestringsflelse #10x10 #utfordring #beindag #treningsprogram #treningsglede #bodyfitness #fitness

Enkle tips for holde seg unna stsaker!

  • 21.02.2016 kl. 17:01

Er du en slik som akkurat har unnet deg en sjokolade, eller litt smgodt fordi du har vrt flink spist sunnt hele uka? S ender du opp med spise godteri for halve Afrika, selv om du bare hadde sakt til deg selv at du bare fikk lov til spise litt. Slik er det med meg ihvertfall. I det jeg unner meg noe godt, fr jeg bare lyst p mer, helt til jeg blir kvalm og ikke klarer p mer. P denne mten kan man nuller en ut det unnderskuddet man har opparbeidet seg i lpet av uka for klare g ned i vekt, og i vrste fall gr opp kiloene du helst skulle ha gtt ned. Jeg er helt sikkert ikke den eneste, men hvorfor er det slik?

Nr du spiser godteri eller noe stt hvor kroppen fr i seg sukker utlses dopaminer som stimulerer belnnelsessenteret i hjernen og gir deg en flelse av tilfredsstillelse. Dette er en av grunnene til at det er s vanskelig slutte spise, selv om du egentlig hadde planlagt bare spise litt. Dette er ogs en av grunnene til at en kan bli "avhengi" av sukker. Jo mer sukker du spiser, jo mer har du lyst p, har jeg erfart. Det jeg ogs merker etter ha hatt perioder med mye sukker er at jeg blir slapp og sliten, har drligere treningskter og blir vannete i kroppen.

S hva kan du gjre nr "Mye vil ha mer"? Eller nr du fr ett helt sinnsykt stsug?

Her er 10 enkle tips fr unng dette:

  1. Start dagen med spise ett skikkelig mltid! Starter dagen med ett skikkelig mltid, hvor du spiser deg god og mett er det mindre sannsynlig at du blir sulten fr det er lunsjpause, eller begynner smspise p kjeksene/godteriet noen la igjen p kontoret fr helgen. En god frokost gjr deg desuten mer skjerpet.
     
  2. Ha en plan med hva du skal spise i lpet av dagen, gjerne foodprep/lag maten dagen i forveien. Det er da mye mindre sannsynlig at du kjrer innom shell for kjpe ei plse, for du vet allerede at du har ett mltid som venter p deg hjemme.
     
  3. Spis mat som inneholder mye fibre. Mat med mye fibre gjr at du holder deg mett lenge, og dermed har mindre sjangse for f stsug i lpet av dagen. Mat med mye fibre er for eksempel havregryn, grovt brd og grnnsaker.
     
  4. Prv ha en dag i uka der du skjeier ut f.eks lrdag. Men husk, alt med mte!
     
  5. I stedenfor spise sjokolade og andre stsaker i helgene, hvorfor ikke spise frukt og eventuelt grnnsaker? Jeg vet at ingenting kan byttes ut med sjokoladen p lrdagskvelden, men det skader da ikke prve? Og hvis du ikke er heelt klar for gi slipp p sjokoladen, s kan du jo ha en skl med litt sjokolade, og resten med forskjellig frukt. Slik unngr du at all lrdagskosen bare kommer fra sjokolade!
     
  6. Ha med deg grnnsaker i tilfelle du blir sulten fr lunsj, s kan du spise en gullerot eller cherrytomater slik at du klarer holde ut frem til du du skal spise.
     
  7. Lag maten fra grunnen av, slik klarer du selv kontrollere hva som faktisk er i den. Det er faktisk helt sinnsykt mye ferdigprodukter som inneholder mer sukker enn du tror! 
     
  8. Mitt kanskje beste tips (dette har jeg funnet ut funker best for egen del) for stoppe stsuget er faktisk ikke spise noen i det heletatt! Slik slipper du ha stsug hele resten av uken, du unngr bli slapp og vannete + at du fler deg myye bedre uten. Det verste er faktisk de to frste ukene uten sukker, etter dette klarer du lettere unng sukker og du fr mindre cravings!
     
  9. Fr du skikkelige cravingser, g deg en tur eller ta deg ei treningskt! Slik fr du tankene over p noe annet! Mye av det med cravings handler om tankegang. S lenge du ikke tenker p usunn mat og godteri, da har du heller ikke lyst p. #Mindsett
     
  10. Kast det du har liggende i skapet, og unng ha stsaker og andre ting som kan friste tilgjengelig! P denne mten har du ikke noe som ligger frister. Nr jeg fr sponsorpakke fra gymgrossisten og det kommer ting som proteinbarer har jeg dermed nesten ett problem! S det jeg bruker gjre er at jeg gjemmer de p en lur plass slik at jeg glemmer at jeg har det tilgjengelig!
     

 

#Sunnmat #Diett #Bodyfitness #Fitness #Gymgrossisten #Adidas #Diettips #Unngstsuget #Nrmyevilhamer #Tips

Karoline Pettersen

Happy og glad jente som stiller i fitness i ny og ne. Her kommer jeg til skrive om alt som opptar meg. Frst og fremst fitness, men ogs andre ting. Stay tuned. Meritter: 1. Plass Loaded Cup Danmark 2. Plass Sandefjord Open 4. Sterkeste dame i nordnorge

Bloggdesign

Sk i bloggen

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no