Workout med lillebror

  • 28.06.2016 kl. 02:00

(Innlegg inneholder sponsede lenker)

Lillebror har nettopp kommet hjem p sommerferie og jeg fikk han med meg p vr frste treningskt sammen! Jeg fikk ogs endelig slengt ut ett lite blogginnlegg! Har hatt s sinnsykt mye gjre jobbmessig og jeg har ftt litt lite svn i det siste. Har kommet rett hjem fra jobb, powernappet (type laang powernap p tre-fire timer) for s dratt p trening, rett hjem, legge seg prve sovne fort, men endt med ligge der og ikke ftt sove. HELT p tryne, men det har bare blitt slik, og bloggen har jo selvflgelig blitt nedprioritert.. Jeg som hadde kommet meg inn i en slik fin rutine igjen. Det er ikke annet enn komme inn i det igjen fortsette.

Menja, fikk med lillebror p en aldri s liten armkt. Den letteste dagen i uka sa jeg. Sikkert bare derfor han orket vre med. Han er en liten slappfisk til tider, men jeg ble ihvertfall superhappy for at han orket vre med. Skal prve f han med oftere, s kanskje det blir noe av han ogs, neidaa.

Denne rosa ste toppen fra "I Can I Will" her kan du f kjpt HER!

Ansiktsuttrykket nr han ser strrelsen p bicepsen min.

Dagens trening var som jeg sa armer og det jeg ikke sa mage.

Programmet mitt i dag s slik ut:

Biceps, Triceps & Mage:

  • - Bicepscurl med manualer 4 x 10-12
  • - Hammercurl 3 x 8-10
  • - Bicepscurl med stang 3 x 10-12
  • - Dips 5 x 3-5 (med 30 sec pause mellom settene)
  • - Triceps extentions 3 x 10-12
  • - Dips med beina p en benk 4 x 10-12
  • - Supersett med:
  • - Beinhev 3 x 30
  • - Side til side med vektskive 3 x 50
  • - Situps med vekt 3 x 15

Her tar jeg bicepscurl med stang. Tar lettere vekter og prver f skikkelig pump i bicepsen p akkurat denne velsen. Her er det viktig "lse" albuen slik at du ikke jukser nr du tar velsen. Er det vanskelig la vr jukse nr du tar denne kan du stille deg mot en vegg for s holde albuene inntil veggen. (Dagens lille tips)

Dips med beina p benk er en velse jeg aldri har tatt i programmet mitt fr. Jeg har sett p den som en "pusevelse" som bare de som aldri har trent fr bruker begynne med. S da jeg satt opp programmet tenkte jeg at, hvorfor ikke. Tar denne p slutten av kten siden det er en "pusevelse" som egentlig er ganske lett. Men nr du er sliten i triceps skal du se den ikke blir s lett lenger. Her kjrer jeg den med ekstravekter i fanget for gjre den litt tyngere. Her skal du senke deg sakte ned slik at armene er i 90 fr du presser deg opp igjen.



S her, skjeggapa som kjrer litt triceps extentions. Perfekt utfrelse etter litt tilsnakk fra eksperten ;)

Sist men ikke minst vil jeg bare si at om det er noe du lurer p om trening, fitness, kosthold osv. s er det bare slenge inn en kommentar i kommentarfeltet! Jeg svarer p alt, og ingen sprsml er for dumme! Ha en fin dag videre fininger, vi sees♥


 

#Fitness #Bodyfitness #Armdag #Trening #Helse #Treningsblogg #Fit #Aktiv #Sunn #Treningforjenter #Kropp #Sponset #Muskler

Bein & Rygg + Gerilja Intervaller!

  • 21.06.2016 kl. 21:16

Tok meg en aldri s liten powernap etter jobb i dag fr jeg dro trente. En liten lur kjennes s utrolig godt ut etter ha stresset seg opp p morgenen for s ha vrt p jobb i tte timer. Det negative med dette er jo at man er trttere nr man vkner fra powernappen enn nr man sovnet og man fr sove drligere p natten.

Treningen i dag var bein og ryggtrening samt min frste intervallkt

Bein & Ryggtreningen i dag s slik ut:

  • - Pullthrough 3 x 12-15
  • - Rackpull 4 x 10-12
  • - Lrcurl 3 x 8-10
  • - Bulgarske utfall 3 x 10-12
  • - Pullups 5 x 3-5
  • - Enarms roing i kabel 3 x 10-12
  • - Nedtrekk med supersett

En favoritt fra beindagen er bulgarske utfall. Den er absolutt en god velse nr det kommer til det bygge rumpe og lr, men ogs en hatvelse. I mine yne er den vrre ta enn knebyen. Ikke at den er s mye tyngere men jeg kjenner syra kommer fortere p denne velsen. Her skal du ha ryggen rett og samtidig fokusere p f kontakt med rompa mens du utfrer velsen

Chiller litt mellom pullupsene m da vre lov?

Ut ifra overskriften ser dere at jeg har begynnt kjre intervaller, nermere bestemt gerilja intervaller. Greia med kjre gerilija intervaller istedenfor vanlige intervaller (4x4 eller hva det n er man kjrer nr man kjrer vanlige intervaller) er at en skal forbrenne fett samtidig som en skal prve unng miste muskelmasse.

Jeg har ftt beskjed fra coach Arve at jeg skal kjre 5-10 minutter oppvarming og 5-10 minutter nedtrapping ved disse intervallene. Nr man skal kjre intervallene setter man mlla p maks av det man klarer springe over en kort periode. Her skal du springe i 20 sekunder fr du hopper av mlla med beina p sidene og hviler i 10 sekunder. Deretter gjenntar du dette til du har gjort dette i 8 runder (eller drag som coachen har kalt det). Dette kjrte jeg da i tre ganger. Svetten rann for si det mildt. Men jeg ble overasket over meg selv som ikke har kjrt "hard" cardio p 100 r hvor greit jeg faktisk tok det.




N skal jeg chill med ei venninne s oppdateres vi!♥

Formsjekk og endring p dietten

  • 20.06.2016 kl. 20:33

Ja, da var vi kommet til et punkt der jeg verken gikk ned i vekt og ikke noe srlig ned p cm'erne heller, s da ble det litt smjusteringer. Vi har lagt inn to lavkarbo dager og to intervallkter i uka noe som skal tilsvare 100-150 i kalorikutt hver dag. For vre helt rlig tenkte jeg at det kom til bli ett helt grusomt.

For det frste ikke har lpt noe fra fr av annet enn turgingen som har besttt av g tur en halvtime tre ganger i uka. S kan ikke akkurat si at kondisen min er noe skryte av. For det andre er jeg ikke noe stor fan av cardio, og i hvert fall ikke intervaller. Startet med 5-10 minutter oppvarming fr jeg begynte p intervallene. Kjrte litt lavere tempo en jeg vanligvis har kjrt p disse intervallene med tanke p at jeg ikke har lpt noe srlig fra fr av. Det gikk faktisk overaskende bra og holdt meg et par hakk lavere enn maks. S jeg tror jeg trekker tilbake det jeg sa om at jeg ikke er fan av intervaller, jeg kan faktisk begynne like dette.

Nr det kommer til lavkarbodagen gikk dette supert. Merket ingenting p energinivet den dagen og det gikk heller ikke ut over treningen min. Merket ikke stort p sultflelsen heller. P denne lavkarbodagen spiser jeg mye fett, proteiner og grnnsaker, og lite karbohydrater.

S det jeg kan konkludere med er at det ikke var s ille med intervaller og lavkarbodager.

Her er formbildene for denne uken (ser jeg er ndt til begynne sole meg uten truse for dette solskille s faktisk forferdelig ut..):


Ukens mlinger:

Vekt: 61,7 kg
Midje: 63,5cm
Mage: 75cm
Rumpe: 94,5cm
Lr: 54,5cm
Arm: 27,5cm

Jeg har da til sammen gtt ned 0,9kg og 6,5cm siden sist mling. N begynner det faktisk ikke bli s lenge til konkurranse heller, bare 16 uker igjen n. Hvis jeg skal veie 53kg p konkurransedagen har jeg 8,7kg g ned p 16 uker. Det vil da si at jeg m g ned 0,5 kg i uka ish. Dette er virkelig overkommelig, og jeg en skikkelig god flelse p at jeg kommer til n helt i ml i r kontra da jeg stilte i fjor vr.

Armdag og magevelser som brenner!

  • 19.06.2016 kl. 20:04

Okkei.. I dag holdt jeg ogs p misse trenings "daten" min. Jeg m faktisk krype til korsett bekjenne at jeg er helt elendig beregne tid (dette kan faktisk vennene mine skrive under p). Planen i dag var st opp tidlig (type klokken 08.00) fr f unna siste cardioen for uka for s foodpreppe for noen dager. Men da klokken ringte slo jeg av alarmen og sov helt til klokken 10.00. Derfor ble jeg ndt til droppe morgencardioen for s bare foodpreppe. Har ftt nytt oppsett fra coachen ogs med to lavcarbdager i uka som jeg mtte ta hensyn til ogs, og det er jeg jo ikke vandt med etter ha laget stort sett samme maten i to mneder (med litt variasjoner innimellom). S en halvtime for seint trappet jeg opp p treningssenteret. Tipper treningsbuddien min begynner bli passe lei av at jeg kommer for seint hele tiden.. Eller, har vell bare vrt for sein to ganger, men m skjerpe meg likevell!



Kanskje ikke vanskelig se at den ene muskelgruppen jeg trente i dag var Biceps (med stor B)? Har elendige bicepsgener og har bokstavelig talt trent rva av meg for f litt strrelse p de. Har tidligere bare kjrt bicepscurl med manualer fordi jeg har ftt sinnsykt vondt i underarmen av kjre det med stang, men har s smtt begynnt kjre det igjen. Selvflgelig med lettere vekter vell og merke. Satser p at jeg ikke blir f vondt igjen. Er skikkelig irriterende for bicepsvelsen jeg liker best er nemmlig bicepscurl med stang! Noen som vet hva det kan komme av at jeg fr vondt i underarmen av bicepscurl med stang?

Her er dagens program og starter som vanlig med det jeg vil bli best/forbedre meg p.

Biceps, Triceps & Mage:

  • - Bicepscurl med manualer 4 x 10-12
  • - Hammercurl 3 x 8-10
  • - Bicepscurl med stang 3 x 10-12
  • - Dips 5 x 3-5 (med 30 sec pause mellom settene)
  • - Dips med beina p en benk 4 x 10-12
  • - Triceps extentions 3 x 10-12
  • - Supersett med:
  • - Beinhev 3 x 30
  • - Side til side med vektskive 3 x 50
  • - Situps med vekt 3 x 15

Startet med bicepscurl med manualer, her er det viktig holde ryggen rett nr en lfter og ikke "hjelpe" til med ryggen under lftet. Samme med albuene, disse skal vre noen lunde i samme posisjon hele tiden.

Samme nr du kjrer med stang. Hold ryggen rett og albuene i samme posisjon. Prv ogs fokuser p f kontakt med musklene. Har du ikke kontakt med musklene fr du heller ikke like mye ut av kten. Husker jeg sleit en del med dette nr jeg begynnte trene armer. Fikk ett tips av en kompiss om ikke senke armene helt ned slik at du alltid aktiviserte muskelen mens du trente. Dette var skikkelig til hjelp for f meg til f muskelkontakt.

En av favoritt triceps-velsene mine er kanskje denne, triceps extention. Mest sannsynligvis fordi jeg klarer lfte en god del p denne velsen. Her ser jeg faktisk ufattelig mange som lfter feil. P denne velsen gjelder det ogs vre rett i ryggen og lse albuene. Mange jeg ser hever albuene nr de slipper vekten ned og krummer ryggen nr de skal presse ned. Dette skal du IKKE gjre. S tilbake til ett av mottoene mine nr det kommer til trening "Riktig teknikk forran tunge vekter!"


Avslutter s kten med supersett p tre forskjellige magevelser. Supersett er egentlig at du gjr to velser om en annen, men her har jeg valgt kjre tre istedenfor. Starter frst med 30 beinhev, fr jeg gr over til kjre "side til side" med vekt (vet ikke hva ellers jeg skal kalle velsen, noen forslag?) ganger 50, for s avslutte med 15 weighted situps. Det brenner noe sinnsykt, s dette er noe jeg annbefaler  alle med nsker om f litt abs! ;)









(Beklager det stygge konsetrynet)

 

#fitness #trening #bodyfitness #betterbodies #adidas #magevelser #armdag #biceps #triceps #treningsdate #helse #treningsblogg #muskler #sk16


 

Skulder og ryggdag; Stive nippler = en god latter!

  • 18.06.2016 kl. 01:17

Inneholder sponsede lenker

Etter en god powernap dro jeg p trening, powernappen var s god at jeg NESTEN missa treningsdaten min med kollegaen min (OPS!!). P planen i dag var skuldre og rygg, favorittene mine! Eller, etterhvert har alt jeg trener blitt til favoritter. Like glad om det er legday som om det er armdag. Jeg elsker trene, pushe kroppen. S det er vell det. Starter alltid med det jeg har mest lyst forbedre, og selv om jeg bde prioriterer rygg og skuldre s er det skuldrene mine jeg starter med siden det er de jeg har mest lyst til forbedre.

Starter alltid ktene mine med good oppvarming, kan kanskje vise dere noen gode oppvarmings velser for overkropp snart?

Ihvertfall, slik s programmet ut!

Skuldre & Rygg:

  • - Stende skulderpress 5 x 3-5
  • - Arnoldpress 3 x 10-12
  • - Sideliggende sidehev 3 x 10-12
  • - Sideliggende rotasjon m/manualer 3 x 8-10
  • - Smal nedtrekk 4 x 10-12
  • - Roing m/stang 3 x 10-12
  • - Latpushdowns 5 x 12-15 (Med 30 sekunders pause)

Her kjrer jeg Arnoldpress og denne velsen er vell oppfunnet av Arnold  Schwarzenegger him self. Han eksprimenterte visstnok med skuldervelser og denne velsen skulle aktivere mer av den fremre delen av skulderen. velsen utfres med at du lfter opp manualene i en "skru" bevegelse, og ned igjen. Denne her er insane tung. Jeg bruker halvparten av vektene jeg ellers kjrer nr jeg kjrer vanlig skulderpress.





Her kjrer jeg sideliggende sidehev, ogs en ganske tung variant av sidehev hvor tyngdekraften er med p gjre det litt tyngere enn hvis du str og kjrer vanlige. Cluet her er presse opp for s slippe manualen rolig ned i en kontrollert bevegelse. Prv denne velsen og feel the burn i skulderen!






S er det ogs viktig ha det gy mens man trener. Her for eksempel lo vi oss nesten i hjel! Grunnen til dette var fordi nipplene mine alltid blir stive hvis jeg presser meg hardt p trening, og det kan vre ganske komiskt. De har vrt slik siden jeg opererte, og i dag var de spessielt stive, om man kan si det slik (dont ask me why). S det ble dermed en god del latter. Slikt kan kanskje vre skjenerende for enkelte, men det er ikke noe jeg kan for og det er tross alt naturlig s "care". Husker blandt annet at exen min ble DRITFLAU for det en gang, men det er en annen sak.

Siste velsen p programmet var en favoritt KJEMPELENGE, s sluttet jeg kjre den siden jeg fikk nytt program og den gikk litt i glemmeboken. Dette er nemmlig latspushdown og er en kjempefin velse for latsene. Her er det viktig "stive" av ryggen mens man lener seg forover. Nr du drar er det bare armene som skal vre i bevegelse og ikke hele kroppen. Start gjerne med lave vekter for kjenne at du aktiviserer musklene skikkelig, for husk: "Riktig teknikk forran tunge vekter". Dette er kanskje treningsmottoet mitt. Det og: "Ikke kjr kneby i joggesko".





Topp og tights er fra Fitnesskost.no og dere finner toppen HER! og tightsen HER! N er det ogs 25% avslag p ALT fra I CAN I WILL. Har kind of blitt favorittmerke mitt og jeg kan annbefale dette p det varmeste. Tightsene er ikke gjennomsiktige nr du kjrer kneby og de er av god kvalitet.

Det ordnet seg!

  • 17.06.2016 kl. 19:55

Var snn passe suuuperkrise nr jeg hadde mistet pengeboken, og jeg var fortvilet som faen da jeg fant ut at jeg mistet den. Hele livet er jo i en slik pengebok. Frerkortet, bankkort, mastercard osvosv. En kommer seg ikke langt uten disse tre akkurat.. HELDIGVIS, rett etter at jeg hadde skrevet forrige blogginlegg hadde de ringt fra kinoen og sakt i fra at de hadde funnet pengeboken. Takk gud! Det var som se livet passere i revy (nesten), og jeg s for meg alle kortene jeg mtte bestille p nytt, og ikke minst sperre. Jaja, jeg var heldig denne gangen og fr ta bedre vare p tingene mine neste gang.

Dagens:




- Bomber: Bikbok - Veske: Versace - Sko: Adidas - Leggings: Bikbok

Fikk ogs denne ste versace veska i posten i dag, og... HERREGUD jeg elsker den. Hva syns dere?

#outfit #versace #adidas #bomber #kahki #sommer


 

Srrist... Er det mulig?

  • 16.06.2016 kl. 00:13

Jeg trodde ikke det var mulig, men jeg har bevist det motsatte. Jeg har faktisk klart "miste/forlegge" pengeboken min. Jeg trodde bare dette var slik man gjorde nr  man har vrt helt maurings etter ha styrtet utallige shots p byen. Har ledd av folk som har mistet pengeboken sin og ikke fattet hvordan de klarer det, men jeg m alts krype til korset innrmme at jeg har klart gjre det jeg trodde ikke var mulig.

Her er dagens outfit som det s fint heter:




- Solbriller: Dolce & Gabbana - Jakke: Noisy May - T-skjorte: Junk Yard - Bukse: H&M - Veske: DKNY - Sko: Asos

Det hele skjedde jo selvflgelig p kino! Vi var en liten gjeng p tre som skulle p kino se "Money Monster" elns (helt grei film btw om noen lurte). Vi hadde heele salen for oss selv og derfor tillot vi oss ha sakene vre i seter p siden av stolene. Da filmen omsider er ferdig blir det jo bekmrkt i salen, og tissetrengte som vi var gikk vi ut av salen og inn p do. DET VAR DA JEG GLEMTE DEN. Mest sannsynlig har den havnet mellom/under setene en plass.


Dro bortover sa i fra at jeg hadde mistet den s snart jeg ikke fant den, men det var midt under en film, s de skulle ringe meg tilbake om de fant den! S her sitter jeg med kesam, br og aspargesbnner og venter p en telefon om at de har funnet den. Jeg krysser i hvertfall fingrene for dette!



 

Treningsmotivasjonen er tilbake!

  • 15.06.2016 kl. 01:24

Jeg er storfornyd med programmet jeg lagde meg for noen uker siden, og jeg har endelig kommet skikkelig inn i di gode treningsrutinene jeg hadde fr jeg mistet motivasjonen. S n er det bare holde p denne motivasjonen og ellers "gnne" p fram mot hsten. Det er faktisk bare 16-17 uker igjen n og herremin hvor jeg gleder meg til st p den scenen igjen. Hye hler, glitterbikini og brunfarge. Kan det bli bedre?

Her har jeg forresten begynnt f litt cut i lrene, og herfra blir det jo bare bedre!



Uansett, videre til dagens trening! P programmet i dag sto det skuldre og bryst! Vanligvis kjrer man bryst i begynnelsen av kten siden det er en av de "store" muskelgruppene, men siden jeg fokuserer p f skuldrene mine strre starter jeg der.

Her i boka mi dokumenteres alt, og for dere som ikke klarer lese min udugelige gutteskrift s str det:

Skuldre & Bryst:

  • - Skulderpress med nytralt grep 4 x 10-12
  • - Landminepress 3 x 10-12
  • - Sidehev med FST-7 repetisjoner.
  • - Fronthev med vektskive 3 x 10-12
  • - Floorpress 4 x 8-10
  • - Skrbenk med manualer 3 x 10-12
  • - Pushups 3 x Max

Her kjrer jeg sidehev med FST-7 repetisjoner. Det er enkelt og greit vanlige sidehev bare at jeg kjrer 7 sett med 12 repetisjoner p hvert sett. Mellom alle settene har jeg da 30 sekunder pause. Man fr SINNSYKT med pump av denne, s den er virkelig bra ha med om man vil kjenne at skuldrene nermest brenner opp!

(S m jeg bare f unnskylde mitt flotte konsentrasjonstryne fr settet)




Til slutt kjrte jeg pushups til jeg ikke klarte mer ganger ganger tre (det er det 3 x max betyr nemmlig). Det viktig at man holder kroppen rett og gr s langt ned som man kan for f best mulig effekt av velsen. Nr jeg ikke klarer flere normale pushups bruker jeg g over til ta jentepushups til jeg ikke klarer mer der heller. Dette er for f enda bedre effekt av velsen og en eventuell pump i brystet.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

S, til slutt tok jeg litt sol. Ingenting er jo bedre enn vre svett og fl for s legge seg i solariumet for bli enda mer svett. For ikke snakke om brun. Jeg skal jobbe s og si hver dag hele sommeren s jeg tror ikke det blir srlig med sol p meg, s for f noen som helst brunfarge blir man da ndt til ty til solarium. Det er vell lov? Kan ikke vre den eneste "hvite" personen igjen nr ferien er over. Det bare gr ikke....



#fitness #trening #nike #fitnesskost #bodyfitness #muskler #workout #skuldertrening #brysttrening #solarium #sommer #sidehev #pushups

Questbarcookies

  • 13.06.2016 kl. 02:03

Tenkte jeg skulle unne meg en liten treat i gr siden det var helg. Dette var IKKE en cheat! Jeg har pratet med coach Arve og han sier det fint gr ann bytte ut en questbar med 25g proteinpulver, 1/2 avocado og 5g havregryn. Fikk tilsendt questbars fra fitnesskost.no, men fler det bare spise en questbar er s kjedelig, ihvertfall hvis man skal "unne" seg noe. S da ble det til at jeg lagde cookies av disse istedenfor. Smaken blir helt annerledes og hva er ikke bedre enn nybakte smkaker fra ovnen?

Her har jeg brukt questbarene med smakene cookiedough og cookies and cream. Disse har jeg da formet slik jeg har villet ha kakene for s stekt disse p 200 i ca 5-10 minutter. Enklere blir det nesten ikke!












S det deilig ut, eller hva?

Ukens form!

  • 07.06.2016 kl. 00:07

Formen denne uken! For vre rlig s har det ikke skjedd store endringer siden sist gang. Vekten er en jojo som bde gr opp og ned, denne gangen gikk den opp, men jeg har i det minste gtt ned p centimeterne! Fikk ogs mensen i dag s det har jo ogs med vekten gjre, at man samler vann og liknende. Satser p at jeg har gtt ned dobbelt neste uke! Ellers siden jeg ikke har gtt ned optimalt har vi lagt inn cardio p meg tre ganger i uken. Da skal jeg g 30 minutter  tre ganger i uken. Kjennte det faktisk bare var deilig starte med cardio/ging igjen, i det fine vret er det ikke vanskelig f seg til g seg en 30 minutters tur n og da!

 

Her er ukens formbilder. Gleder meg til se sluttresultatet n alts. Bare 17-18 uker igjen til NM s det er bare holde ynene p mlet!



 

Helt til magen vrenger seg i sult

  • 03.06.2016 kl. 13:14

Fri fra jobb

Ikke noe stress.

Ikke noe mas.

Elsker disse morgenene hvor du har en hele morgenen p deg til
vkne skikkelig, uten tenke p at du skal opp og p jobb om en time.

Bare ligge i sengen.

Ta deg god tid.

Nyte stillheten.

Helt til du finner ut at du m opp fordi magen vrenger seg i sult.

Dette er de beste morgenene.

#sundaymorning #calvinklein #Calvin #mycalvins #chill #morning #sulten #matvrak #panckakesnext

Karoline Pettersen

Happy og glad jente som stiller i fitness i ny og ne. Her kommer jeg til skrive om alt som opptar meg. Frst og fremst fitness, men ogs andre ting. Stay tuned. Meritter: 1. Plass Loaded Cup Danmark 2. Plass Sandefjord Open 4. Sterkeste dame i nordnorge

Bloggdesign

Sk i bloggen

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no