Da var vi her, 6 uker ut

  • 28.08.2016 kl. 17:59

Jeg har sakt det fr og sier det igjen, tiden flyr. N er det bare 6 uker igjen til konkurranse og jeg vet helt rlig ikke om jeg har sjanse til komme meg i nsket form, igjen. Det er kjipt nr man har jobbet s hardt og lenge for noe for s kanskje ikke komme i ml, men jeg skal ikke gi meg enda! Jeg  coachen skal prve oss litt frem med ulike ting og se hvordan jeg responderer fr jeg eventuelt m "kaste inn hndkledet". Jeg gir meg ikke uten litt fight i hvert fall!

Her er denne ukes formbilder, har ikke skjedd noe med formen med tanke p ml eller noe, jeg har i s fall blitt s blind p meg selv at jeg ikke klarer se noen forandringer. Energien er lav og jeg har ikke noe spesielt gi p trening, men er bare 42 dager igjen. Jeg har for alt i verden ikke lyst til vre en av de som bare stiller en gang for s aldri stille igjen. Jeg elsker Fitness, og da jeg stilte gikk en drm i oppfyllelse. Det var s herlig. Danse rundt bak scenen i seiersrus. Ikke bare for at jeg vant en medalje, men for at jeg var stolt av min egen prestasjon, av at jeg hadde fullfrt. Det var og er en av di beste flelsene jeg har opplevd ever. Jeg vil ikke stille bare for stille. Jeg vil komme i ordentlig form, vre stolt av formen min nr jeg str der p scenen, og slik som det ser ut n har jeg nok litt for hy fettprosent.

Ukens mlinger:

Vekt: 59,9kg
Midje: 60cm
Mage: 69cm
Rumpe: 90cm
Lr: 53cm
Arm: 26,5cm

 



Vi har kuttet p maten n og skal kutte en gang til siden det ikke har skjedd noe. S blir spennende se den neste uken om det ikke skjer noen endringer snart! Vi sees dere ♥

Havrekake med eple og bringebr

  • 28.08.2016 kl. 02:00

Jeg blir over gjennomsnittet oppfinnsom nr jeg gr p diett og fr lite mat. Det er egentlig ganske rart, men samtidig ikke. Har du lite mat har du ikke s mange valgmuligheter med tanke p rvarer, det er dermed lettere finne noe lage av det du allerede har. Mens har du alle mulige rvarer blir det for min del s mye at jeg ikke vet hva jeg skal "eksprimentere" med, og at jeg derfor holder meg til det jeg vet er godt og dermed blir mindre oppfinnsom. S ett av mlene etter diett er bli oppfinnsom utenom diett ogs!

I dag hadde jeg funnet ut at jeg skulle prve meg p noe jeg har valgt  kalle havrekake med eple og bringebr. SUPERENKEL oppkrift. Jeg hadde aldri laget dette s var litt spennt p hvordan dette skulle g, men det ikke s vrst! Ble seende litt mer ut som en pizza enn en kake, og den smakte boller, s god ble den n i hvert fall! Bare 173 kalorier i hele kaken ogs!

Du trenger:

  • - 40g havremel
  • - 60g eggehvite
  • - Litt vann
  • - Epleskiver
  • - Bringebr
  • - Kanel
  • - Kardemomme
  • - Bakepulver

1. Det frste du gjr er vispe eggehviten til marengs sammen med sukrinmelis.



2. Bland havremelet, kardemomme, bakepulver og kanel sammen med litt vann slik at det blir en liten smrje.



3. Bland s litt og litt marengs sammen med dette. Jeg brukte kanskje halve marengsen (spiste resten, rgodt, mettende og omtrent ikke noen kalorier i).





4. Deretter hadde jeg dette p bakepapir fr jeg hadde epleskiver, litt bringebr og kanel p. Stekte dette i ovnen p ca 175-200 grader i 10-20 minutter.

5. Dryss litt sukrinmelis p toppen eller bruk sukkerfri karamell/sjokoladesaus for piffe opp litt og server.


 

N er det kveld og natt her. For i morgen skal jeg veie og mle meg, foodpreppe, g en times cardio fr det er posering og styrketrening fr jobb. Meget spennt p om jeg blir f tid til alt! Godnatt dere!

Endelig er energien tilbake! Klar for beindag med fokus p rumpe!

  • 17.08.2016 kl. 03:23

(Innlegg inneholder sponsede lenker)

Haaaleluja! Endelig har jeg ftt flelsen av vre normal igjen. Da jeg skrev i gr at jeg begynnte fle meg bedre stemmte det faktisk. Aner ikke om kostilskuddene har hjulpet, men noe har det vrt for n fler jeg meg noen normal i kroppen igjen (bortsett fra en SINNSYKT stiv rygg)! Jeg setter s pris p ha ftt energien tilbake at dere aner ikke. Jeg flte meg s bra i dag at jeg fyrte ls med en beindag. Og det var rett og slett hrlig. endelig kunne ta i litt p trening uten fle seg utmattet. Man vet ikke hvor mye man setter pris p fle seg normal helt til den dagen man ikke gjr det lenger.



Betterbodies top og tights fs kjpt HER og HER!

 

Dagens kt ble som nevnt tidligere beindag, men kjrte ogs ett par magevelser, og programmet ble som flger:

  • - Sumomark 5 x 3-5
  • - Etbeins Rumenske Marklft i Smith 3 x 8-10
  • - Kickback i kabel 3 x 10-12
  • - Thev i Smith/Beinpress 3 x 10-12
  • - Hengende beinhev 4 x 8-10
  • - Incline Situps m/vekt 3 x 10-12

Siden jeg har hatt lite energi og trent ganske lett for tiden kjrte jeg p med 80kg i marken. Jeg er sinnsykt redd for skader s derfor begynner jeg rolig hvis det er "lenge" siden jeg har trent en velse. 80kg var forresten siiinnsykt lett s neste gang har jeg planer om lfte 90kg. Ellers gikk treningen kjempebra, hadde bra energi gjennom hele kten (jippi!) og jeg kte i alle velsene. I tillegg var favorittgutta p gymmet, s det var en veldig trivelig kt, slapp jeg trene alene i det minste.

Starter som vanlig med den tyngste velsen som i dag var sumomark. Soleklar favoritt p beindager denne velsen. Tar skikkelig p bakside lr og er fenomenal for rumpa. St med beina bredt og med beina utover. Ryggen skal vre rett og ikke ha noe spesiell svai eller krum (sliter litt med dette).




Elsker btw kvaliteten p Better Bodies tightsene. Er ikke mye gjennomsiktig denne her tightsen ihvertfall!


En annen beinvelse som jeg har blitt veldig glad i for tiden er denne, etbeins rumenske mark. Tar ogs kjempebra p bakside lr og rumpe. Her gjelder det bye seg slik at ryggen er vannrett med gulvet, samt at man kjenner at man fr kontakt med musklene mens man lfter.



Kickback i kabel er en rumpevelse jeg ikke har kjrt p leenge egentlig, og som jeg nettopp har gjennopptatt i programmet. Bra rumpevelse s lenge en fr kontakt. Sliter du med f kontakt (ved kontakt mener jeg at du kjenner at du bruker muskelen) prv kjr med lettere vekter, og kjr bevegelsen rolig. P denne mten blir du kjennt med velsen og klarer forhpentligvis kjenne etter om du klarer f kontakt.



Mage hadde jeg ogs, her kjrer jeg hengende beinhev og denne tar skikkelig p nedre del av magen.





Til slutt ble det thev. Bruker vre barbent p denne velsen for jeg fler jeg fr best til da. Prv den og feel the burn i leggene.





N ser jeg jo at det har blitt ALTFOR seint, igjen. S n skal jeg kjappe meg sovne slik at jeg kommer meg p trening i morgen. Vi sees ♥

Formsjekk 8 uker ut! Hvordan har jeg det egentlig?

  • 16.08.2016 kl. 12:23

(Innlegg inneholder sponsere lenker)

God mandag (eller er vell tirsdag n, begynnte skrive innlegget i gr) alle sammen! Haha, m le litt. Blogger s sporadisk (om jeg kan si det slik) at jeg blir flau. Men jeg har ikke vrt i humr til dette rett og slett. Humret gr i berg og dal baner for tiden og energinivet er ikke noe skryte av heller. S her er en oppsummering p hvordan det gr og hvordan jeg fler og har flt meg, formbilder og mlinger.

Fysisk sett har jeg de siste ukene flt meg HELT rva. Har omtrent hatt null energi og overskudd samt at jeg har vrt veldig stl i musklene i kroppen. Har i forbindelse med dette begynnt ta multivitaminer i hp om at det kanskje er noe slikt som kan vre grunnen til at jeg har hatt det som jeg har hatt det. S hvis dette ikke gr over snart s m jeg nok dra til lege f sjekket om det er noe jeg mangler eller hva som kan vre galt. I dag flte jeg meg faktisk litt bedre, s fr hpe det bare har vrt en drlig "periode" jeg har vrt inne i, at formen er p bedringens vei!

Jeg gr ogs rundt og er kald hele tiden. Har p meg ullgensere og skjerf som om det skulle vrt vintertid og jeg drikker varme drikker som te og kaffe for prve holde varmen i meg p jobb. Dette funker til en viss grad, men s blir jeg kald igjen.

Ellers har jeg jo faktisk ikke ftt mens enda. Den burde ha vrt her n eller er like rundt hjrnet, s hper ikke at jeg mister den. Det sier vell seg selv at det jeg driver med ikke er bra nr kroppen prioriterer overleve i steden for kunne forplante seg.

Psykisk har jeg ogs begynnt kjenne det. Som jeg sa s gr humret i berg og dalbaner for tiden og jeg kan vre superhappy og selvsikker i det ene til vre deppa og usikker i det neste. Jeg m faktisk vre s rlig si at jeg hadde ett sammenbrudd p en av de tunge dagene. Hadde trent styrke og kjrt intervaller, og etter intervallene begynnte jeg grine... Det er virkelig rart hva lite mat og energi gjr med kropp og humr! At det har en s stor rolle spille i hvordan man har det, og at jeg mesteparten av tiden gr med til tenker p neste gang jeg kan spise og hva jeg skal spise. Er BRA lei diett n for si det slik. N i august s har jeg faktisk gtt p diett 10 av 12 mneder dette ret. Helt syykt tenke p.

Ukens mlinger:

Vekt: 59,9kg
Midje: 61cm
Mage: 69cm
Rumpe: 91cm
Lr: 53cm
Arm: 27cm

 Denne awsome tightsen fr dere kjpt HER! hos x-life!
 

Det gr braa sakte n og fler ikke formen er blitt noe bedre visuelt sett heller, eller kanskje litt. Fler liksom jeg har mere magemuskler og slikt enn i fjor, men nr formen ikke gr noe srlig ned i kilo og ikke p ml s blir jeg usikker. Har ogs vrt usikker igjen p om jeg faktisk kommer meg i form til i oktober. Men, jeg stoler p at coachen vet hva han gjr og flger det han sier til punkt prikke. S fr jeg gjre alt jeg kan ihvertfall. Da har jeg liksom gjort det jeg kan, og har dermed ikke noe jeg kan angre p nr alt kommer til alt.

Ser her at jeg har ftt en liten blodre p magen. S det er sm endringer hele tiden. Mlet i r er jo egentlig bare komme i bedre form enn i fjor. S vi fr se hvordan det utvikler seg.



 

Sunne frokost pannekaker

  • 01.08.2016 kl. 12:53

Everyday is pancake day? Er det ikke noe slikt de sier.

Oppskrift p rren:

  • - 60g Havremel
  • - 100g Eggehvite (eggehvite av tre egg eller eggehvite kjpt i sverige)
  • - 1ts Natron
  • - 1ss Kesam
  • - Litt vann om du ser rra blir for tykk.
  • - Litt kanel
  • - Litt kardemomme

Denne oppskriften er egentlig veldig grei. Stapp alt i en bolle og visp alt til ei jevn rre. Skal helst ligge svelle et par minutter fr du steker den men det kan slyfes. Stekes m middels til hy varme. Har en veldig bra stekepanne s jeg bruker ikke steke med smr eller noen ting, har ikke rd til f i meg flere kalorier enn det jeg har ftt beskjed om, utenom diett er dette en annen sak. Ellers har jeg en stekespray som er uten kalorier som jeg bruker i blandt, denne finnes for eksempel p helsekostbutikker.

Som topping har jeg:

  • - 50/50 med casein og proteinpulver (jeg har brukt med sjokoladesmak)
  • - Walden farms caramell og sjokoladesaus.
  • - 1 ts peanuttsmr
  • - Litt maldonsalt til slutt.


 

Til slutt sier jeg bare "Enjoy".

Karoline Pettersen

Happy og glad jente som stiller i fitness i ny og ne. Her kommer jeg til skrive om alt som opptar meg. Frst og fremst fitness, men ogs andre ting. Stay tuned. Meritter: 1. Plass Loaded Cup Danmark 2. Plass Sandefjord Open 4. Sterkeste dame i nordnorge

Bloggdesign

Sk i bloggen

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no