Da var vi her, 6 uker ut

  • 28.08.2016 kl. 17:59

Jeg har sakt det før og sier det igjen, tiden flyr. Nå er det bare 6 uker igjen til konkurranse og jeg vet helt ærlig ikke om jeg har sjanse til å komme meg i ønsket form, igjen. Det er kjipt når man har jobbet så hardt og lenge for noe for så å kanskje ikke komme i mål, men jeg skal ikke gi meg enda! Jeg å coachen skal prøve oss litt frem med ulike ting og se hvordan jeg responderer før jeg eventuelt må "kaste inn håndkledet". Jeg gir meg ikke uten litt fight i hvert fall!

Her er denne ukes formbilder, har ikke skjedd noe med formen med tanke på mål eller noe, jeg har i så fall blitt så blind på meg selv at jeg ikke klarer å se noen forandringer. Energien er lav og jeg har ikke noe spesielt å gi på trening, men er bare 42 dager igjen. Jeg har for alt i verden ikke lyst til å være en av de som bare stiller en gang for så å aldri stille igjen. Jeg elsker Fitness, og da jeg stilte gikk en drøm i oppfyllelse. Det var så herlig. Danse rundt bak scenen i seiersrus. Ikke bare for at jeg vant en medalje, men for at jeg var stolt av min egen prestasjon, av at jeg hadde fullført. Det var og er en av di beste følelsene jeg har opplevd ever. Jeg vil ikke stille bare for å stille. Jeg vil komme i ordentlig form, å være stolt av formen min når jeg står der på scenen, og slik som det ser ut nå har jeg nok litt for høy fettprosent.

Ukens målinger:

Vekt: 59,9kg
Midje: 60cm
Mage: 69cm
Rumpe: 90cm
Lår: 53cm
Arm: 26,5cm

 



Vi har kuttet på maten nå og skal kutte en gang til siden det ikke har skjedd noe. Så blir spennende å se den neste uken om det ikke skjer noen endringer snart! Vi sees dere ♥

Havrekake med eple og bringebær

  • 28.08.2016 kl. 02:00

Jeg blir over gjennomsnittet oppfinnsom når jeg går på diett og får lite mat. Det er egentlig ganske rart, men samtidig ikke. Har du lite mat har du ikke så mange valgmuligheter med tanke på råvarer, det er dermed lettere å finne noe å lage av det du allerede har. Mens har du alle mulige råvarer blir det for min del så mye at jeg ikke vet hva jeg skal "eksprimentere" med, og at jeg derfor holder meg til det jeg vet er godt og dermed blir mindre oppfinnsom. Så ett av målene etter diett er å bli oppfinnsom utenom diett også!

I dag hadde jeg funnet ut at jeg skulle prøve meg på noe jeg har valgt å kalle havrekake med eple og bringebær. SUPERENKEL oppkrift. Jeg hadde aldri laget dette så var litt spennt på hvordan dette skulle gå, men det ikke så værst! Ble seende litt mer ut som en pizza enn en kake, og den smakte boller, så god ble den nå i hvert fall! Bare 173 kalorier i hele kaken også!

Du trenger:

  • - 40g havremel
  • - 60g eggehvite
  • - Litt vann
  • - Epleskiver
  • - Bringebær
  • - Kanel
  • - Kardemomme
  • - Bakepulver

1. Det første du gjør er å vispe eggehviten til marengs sammen med sukrinmelis.



2. Bland havremelet, kardemomme, bakepulver og kanel sammen med litt vann slik at det blir en liten smørje.



3. Bland så litt og litt marengs sammen med dette. Jeg brukte kanskje halve marengsen (spiste resten, råågodt, mettende og omtrent ikke noen kalorier i).





4. Deretter hadde jeg dette på bakepapir før jeg hadde epleskiver, litt bringebær og kanel på. Stekte dette i ovnen på ca 175-200 grader i 10-20 minutter.

5. Dryss litt sukrinmelis på toppen eller bruk sukkerfri karamell/sjokoladesaus for å piffe opp litt og server.


 

Nå er det kveld og natt her. For i morgen skal jeg veie og måle meg, foodpreppe, gå en times cardio før det er posering og styrketrening før jobb. Meget spennt på om jeg blir å få tid til alt! Godnatt dere!

Endelig er energien tilbake! Klar for beindag med fokus på rumpe!

  • 17.08.2016 kl. 03:23

(Innlegg inneholder sponsede lenker)

Haaaleluja! Endelig har jeg fått følelsen av å være normal igjen. Da jeg skrev i går at jeg begynnte å føle meg bedre stemmte det faktisk. Aner ikke om kostilskuddene har hjulpet, men noe har det vært for nå føler jeg meg noen normal i kroppen igjen (bortsett fra en SINNSYKT stiv rygg)! Jeg setter såå pris på å ha fått energien tilbake at dere aner ikke. Jeg følte meg så bra i dag at jeg fyrte løs med en beindag. Og det var rett og slett hærlig. Å endelig kunne ta i litt på trening uten å føle seg utmattet. Man vet ikke hvor mye man setter pris på å føle seg normal helt til den dagen man ikke gjør det lenger.



Betterbodies top og tights fås kjøpt HER og HER!

 

Dagens økt ble som nevnt tidligere beindag, men kjørte også ett par mageøvelser, og programmet ble som følger:

  • - Sumomark 5 x 3-5
  • - Etbeins Rumenske Markløft i Smith 3 x 8-10
  • - Kickback i kabel 3 x 10-12
  • - Tåhev i Smith/Beinpress 3 x 10-12
  • - Hengende beinhev 4 x 8-10
  • - Incline Situps m/vekt 3 x 10-12

Siden jeg har hatt lite energi og trent ganske lett for tiden kjørte jeg på med 80kg i marken. Jeg er sinnsykt redd for skader så derfor begynner jeg rolig hvis det er "lenge" siden jeg har trent en øvelse. 80kg var forresten siiinnsykt lett så neste gang har jeg planer om å løfte 90kg. Ellers gikk treningen kjempebra, hadde bra energi gjennom hele økten (jippi!) og jeg økte i alle øvelsene. I tillegg var favorittgutta på gymmet, så det var en veldig trivelig økt, slapp jeg å trene alene i det minste.

Starter som vanlig med den tyngste øvelsen som i dag var sumomark. Soleklar favoritt på beindager denne øvelsen. Tar skikkelig på bakside lår og er fenomenal for rumpa. Stå med beina bredt og med beina utover. Ryggen skal være rett og ikke ha noe spesiell svai eller krum (sliter litt med dette).




Elsker btw kvaliteten på Better Bodies tightsene. Er ikke mye gjennomsiktig denne her tightsen ihvertfall!


En annen beinøvelse som jeg har blitt veldig glad i for tiden er denne, etbeins rumenske mark. Tar også kjempebra på bakside lår og rumpe. Her gjelder det å bøye seg slik at ryggen er vannrett med gulvet, samt at man kjenner at man får kontakt med musklene mens man løfter.



Kickback i kabel er en rumpeøvelse jeg ikke har kjørt på leenge egentlig, og som jeg nettopp har gjennopptatt i programmet. Bra rumpeøvelse så lenge en får kontakt. Sliter du med å få kontakt (ved kontakt mener jeg at du kjenner at du bruker muskelen) prøv å kjør med lettere vekter, og kjør bevegelsen rolig. På denne måten blir du kjennt med øvelsen og klarer forhåpentligvis å kjenne etter om du klarer å få kontakt.



Mage hadde jeg også, her kjører jeg hengende beinhev og denne tar skikkelig på nedre del av magen.





Til slutt ble det tåhev. Bruker å være barbent på denne øvelsen for jeg føler jeg får best til da. Prøv den og feel the burn i leggene.





Nå ser jeg jo at det har blitt ALTFOR seint, igjen. Så nå skal jeg kjappe meg å sovne slik at jeg kommer meg på trening i morgen. Vi sees ♥

Formsjekk 8 uker ut! Hvordan har jeg det egentlig?

  • 16.08.2016 kl. 12:23

(Innlegg inneholder sponsere lenker)

God mandag (eller er vell tirsdag nå, begynnte å skrive innlegget i går) alle sammen! Haha, må le litt. Blogger så sporadisk (om jeg kan si det slik) at jeg blir flau. Men jeg har ikke vært i humør til dette rett og slett. Humøret går i berg og dal baner for tiden og energinivået er ikke noe å skryte av heller. Så her er en oppsummering på hvordan det går og hvordan jeg føler og har følt meg, formbilder og målinger.

Fysisk sett har jeg de siste ukene følt meg HELT ræva. Har omtrent hatt null energi og overskudd samt at jeg har vært veldig støl i musklene i kroppen. Har i forbindelse med dette begynnt å ta multivitaminer i håp om at det kanskje er noe slikt som kan være grunnen til at jeg har hatt det som jeg har hatt det. Så hvis dette ikke går over snart så må jeg nok dra til lege å få sjekket om det er noe jeg mangler eller hva som kan være galt. I dag følte jeg meg faktisk litt bedre, så får håpe det bare har vært en dårlig "periode" jeg har vært inne i, å at formen er på bedringens vei!

Jeg går også rundt og er kald hele tiden. Har på meg ullgensere og skjerf som om det skulle vært vintertid og jeg drikker varme drikker som te og kaffe for å prøve å holde varmen i meg på jobb. Dette funker til en viss grad, men så blir jeg kald igjen.

Ellers har jeg jo faktisk ikke fått mens enda. Den burde ha vært her nå eller er like rundt hjørnet, så håper ikke at jeg mister den. Det sier vell seg selv at det jeg driver med ikke er bra når kroppen prioriterer å overleve i steden for å kunne forplante seg.

Psykisk har jeg også begynnt å kjenne det. Som jeg sa så går humøret i berg og dalbaner for tiden og jeg kan være superhappy og selvsikker i det ene til å være deppa og usikker i det neste. Jeg må faktisk være så ærlig å si at jeg hadde ett sammenbrudd på en av de tunge dagene. Hadde trent styrke og kjørt intervaller, og etter intervallene begynnte jeg å grine... Det er virkelig rart hva lite mat og energi gjør med kropp og humør! At det har en så stor rolle å spille i hvordan man har det, og at jeg mesteparten av tiden går med til å tenker på neste gang jeg kan spise og hva jeg skal spise. Er BRA lei diett nå for å si det slik. Nå i august så har jeg faktisk gått på diett 10 av 12 måneder dette året. Helt syykt å tenke på.

Ukens målinger:

Vekt: 59,9kg
Midje: 61cm
Mage: 69cm
Rumpe: 91cm
Lår: 53cm
Arm: 27cm

 Denne awsome tightsen får dere kjøpt HER! hos x-life!
 

Det går braa sakte nå og føler ikke formen er blitt noe bedre visuelt sett heller, eller kanskje litt. Føler liksom jeg har mere magemuskler og slikt enn i fjor, men når formen ikke går noe særlig ned i kilo og ikke på mål så blir jeg usikker. Har også vært usikker igjen på om jeg faktisk kommer meg i form til i oktober. Men, jeg stoler på at coachen vet hva han gjør og følger det han sier til punkt å prikke. Så får jeg gjøre alt jeg kan ihvertfall. Da har jeg liksom gjort det jeg kan, og har dermed ikke noe jeg kan angre på når alt kommer til alt.

Ser her at jeg har fått en liten blodåre på magen. Så det er små endringer hele tiden. Målet i år er jo egentlig bare å komme i bedre form enn i fjor. Så vi får se hvordan det utvikler seg.



 

Sunne frokost pannekaker

  • 01.08.2016 kl. 12:53

Everyday is pancake day? Er det ikke noe slikt de sier.

Oppskrift på røren:

  • - 60g Havremel
  • - 100g Eggehvite (eggehvite av tre egg eller eggehvite kjøpt i sverige)
  • - 1ts Natron
  • - 1ss Kesam
  • - Litt vann om du ser røra blir for tykk.
  • - Litt kanel
  • - Litt kardemomme

Denne oppskriften er egentlig veldig grei. Stapp alt i en bolle og visp alt til ei jevn røre. Skal helst ligge å svelle et par minutter før du steker den men det kan sløyfes. Stekes må middels til høy varme. Har en veldig bra stekepanne så jeg bruker ikke å steke med smør eller noen ting, har ikke råd til å få i meg flere kalorier enn det jeg har fått beskjed om, utenom diett er dette en annen sak. Ellers har jeg en stekespray som er uten kalorier som jeg bruker i blandt, denne finnes for eksempel på helsekostbutikker.

Som topping har jeg:

  • - 50/50 med casein og proteinpulver (jeg har brukt med sjokoladesmak)
  • - Walden farms caramell og sjokoladesaus.
  • - 1 ts peanuttsmør
  • - Litt maldonsalt til slutt.


 

Til slutt sier jeg bare "Enjoy".

Karoline Pettersen

Happy og glad jente som stiller i fitness i ny og ne. Her kommer jeg til å skrive om alt som opptar meg. Først og fremst fitness, men også andre ting. Stay tuned. Meritter: 1. Plass Loaded Cup Danmark 2. Plass Sandefjord Open 4. Sterkeste dame i nordnorge

Bloggdesign

Søk i bloggen

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no